Як визначати класифікаційний код посади державної служби
Пошук по Класифікатору професій
Чи можна отримати чітке поняття «самостійного структурного підрозділу»? Є нерозуміння того, хто є його керівником. Керівник державної служби чи керівник підрозділу в підрозділі.
Самостійним вважається структурний підрозділ, керівник якого безпосередньо підпорядковується керівнику державної служби у державному органі (керівнику держоргану).
Наприклад, керівником самостійного структурного підрозділу може бути:
- у міністерстві – директор департаменту, який безпосередньо підпорядковується державному секретарю;
- в Управлінні зі статусом юридичної особи публічного права – начальник відділу, який безпосередньо підпорядковується керівнику такого управління;
- в Міжрегіональному управлінні – начальник управління, який безпосередньо підпорядковується начальнику Міжрегіонального управління тощо.
Не варто ототожнювати поняття самостійного структурного підрозділу, утвореного в апараті (секретаріаті) держоргану та відокремленого структурного підрозділу, який вважається окремим держорганом.
Як визначити сім’ю посади, якщо на посаді виконуються посадові обов’язки різних сімей?
Так, на посаді державної служби може виконуватися робота за напрямами, які належать до різних сімей посад.
Відповідно до пункту 7 Каталогу типових посад державної служби і критеріїв віднесення до таких посад (далі – Каталог) посада державної служби належить до тієї сім’ї посад, робота за основними напрямами на якій виконується протягом переважної частини робочого часу. Якщо жодна з функцій не виконується протягом переважної частини робочого часу, така посада державної служби класифікується відповідно до найбільш важливої функції, яка виконується регулярно, або до функції, що виконується найчастіше. Тобто, посада відноситься до тієї сім’ї, завдання щодо якої є більш важливими для держоргану та / або відповідають основній меті створення такої посади у структурі держоргану.
До якого рівня посад віднести посаду керівника відділу?
Четвертий керівний рівень – якщо це керівник самостійного відділу у складі апарату (секретаріату) держоргану, який має у підпорядкуванні сектор.
П’ятий керівний рівень – якщо це керівник самостійного відділу у складі апарату (секретаріату) держоргану, який не має у складі інших структурних підрозділів.
Шостий керівний рівень – якщо це керівник відділу у складі іншого структурного підрозділу у складі апарату (секретаріату) держоргану.
Якщо це Відділ зі статусом юридичної особи публічного права (чи без такого статусу), керівник якого є керівником державної служби у держоргані, це буде другий або третій керівний рівень залежно від юрисдикції такого держоргану.
Чи будуть віднесені начальник відділу та його заступник до одного рівня посад?
Так. Згідно з пунктом 10 Каталогу рівень посади заступників керівників структурних підрозділів визначається за посадами керівників таких підрозділів. Аналогічно з посадами другого та третього керівного рівня.
Якими документами керуватися при визначенні типу держоргану? Як розпізнати, що державний орган належить до другого типу, а не до третього?
При визначенні типу держоргану необхідно керуватися пунктами 11, 12 Каталогу та положенням про державний орган, посади якого класифікуються або іншим актом законодавства, що визначає його основні завдання та функції.
Другий тип державних органів включає досить вичерпний перелік:
- міністерства, крім тих, з якими обов’язковому погодженню підлягають проекти актів КМУ, за результатами розгляду яких оформлюється висновок;
- державні органи із спеціальним статусом;
- державні органи діяльність яких спрямовується і координується безпосередньо КМУ, до повноважень яких належить формування державної політики в одній чи декількох сферах;
- центральні органи виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується КМУ через керівника ЦОВВ, що забезпечує формування державної бюджетної політики;
- НКЦПФР, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку, АРМА, ДСА, центральний орган управління Служби судової охорони.
Якщо ваш державний орган, юрисдикція якого поширюється на всю територію України, не може бути віднесено до жодного пункту з переліку, а також до першого типу – тоді визначається третій тип, що включає інші державні органи, юрисдикція яких поширюється на всю територію України, їх апарати та секретаріати.