Уряд посилює підзвітність керівників розпорядників бюджетних коштів

Кабінет Міністрв України вніс зміни до Основних засад здійснення внутрішнього контролю розпорядниками бюджетних коштів.

Уряд посилює підзвітність керівників розпорядників бюджетних коштів

◀️ НОВАЦІЇ В КАЗНАЧЕЙСЬКОМУ ОБСЛУГОВУВАННІ ▶️

13 червня Кабінет Міністрів прийняв постанову «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 28 вересня 2011 р. № 1001 і від 12 грудня 2018 р. № 1062».

Внесено зміни до Основних засад здійснення внутрішнього контролю розпорядниками бюджетних коштів, зокрема, щодо:

  • запровадження з 2026 року декларації керівника з внутрішнього контролю;
  • доповнення переліку принципів, на яких ґрунтується внутрішній контроль («інтегрованості», «відповідальності та підзвітності», «адекватності»);
  • поширення заходів з організації і здійснення внутрішнього контролю на об’єкти комунальної власності;
  • уточнення аспектів внутрішнього середовища щодо питань управління бюджетними коштами, об’єктами державної (комунальної) власності та іншими ресурсами, функціонування інформаційних (автоматизованих), комунікаційних та інформаційно-комунікаційних систем;
  • уточнення шляхів забезпечення організації та здійснення внутрішнього контролю в установі, зокрема, через комплекс відповідних управлінських заходів;
  • доповнення положення про залучення аудиторського комітету як консультативно-дорадчого органу для надання фахових консультацій та розгляду питань, пов’язаних з організацією та здійсненням внутрішнього контролю;
  • посилення управлінської відповідальності та підзвітності керівника і працівників установи тощо.

Прийняті зміни є реалізацією Плану заходів з виконання рекомендацій Європейської Комісії, представлених у Звіті про прогрес України в рамках Пакета розширення Європейського Союзу 2023 року та Плану пріоритетних дій Уряду на 2024 рік. Метою є посилення управлінської відповідальності та підзвітності керівників розпорядників бюджетних коштів та запровадження декларації керівника з внутрішнього контролю, яка набирає чинності з 2026 року, а також приведення застосованої в Основних засадах термінології у відповідність до Законів України «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах» та «Про медіа».

Декларація керівника з внутрішнього контролю – важливий інструмент для забезпечення ефективного управління, належного рівня організації внутрішнього контролю та посилення управлінської відповідальності та підзвітності. Запровадження такої декларації спрямоване на забезпечення прозорості, ефективності та результативності управління, належного використання ресурсів, а також є одним із ключових аспектів для зміцнення демократичних цінностей.

Підписуючи декларацію, керівник демонструє об’єктивну впевненість про достатність впроваджених та вжитих в установі організаційних заходів для досягнення цілей її діяльності, забезпечення ефективного та законного використання бюджетних коштів.

Практика Європейських країн показала, що декларування є невід’ємною частиною внутрішнього контролю, адже:

  • дозволяє налагодити та посилити управлінську відповідальність та підзвітність щодо прозорості, ефективності і законності використання бюджетних коштів, запобігання корупції та покращення загального рівня управління установою;
  • відображає здатність до належного управління, прийняття відповідальних рішень для забезпечення ефективної та результативної діяльності.

Мінфін спільно із проєктом міжнародної технічної допомоги SOERA розробляє форму, структуру та зміст зазначеної декларації керівника з внутрішнього контролю. Декларація буде затверджуватися наказом Мінфіну.

Джерело: офіційний сайт Мінфіну, Telegram-канал Тараса Мельничука

передплата журнал для бухгалтерів

Статті за темою

Усі статті за темою

Відшкодування комунальних послуг орендарями

Як розрахувати відшкодування комунальних послуг орендарями в бюджетних установах? Скачайте Договір відшкодування комунальних послуг орендарями в бюджетних установах.
33546

Програмна класифікація видатків: обираємо назву бюджетної програми

У бюджетному процесі застосовують програмно-цільовий метод. Суть його полягає в управлінні коштами місцевого бюджету для досягнення конкретних результатів, цілей, вирішення проблем місцевої громади. При цьому оцінюють ефективність використання коштів місцевого бюджету на кожній стадії бюджетного процесу. Основним елементом цього методу є бюджетна програма.
1555

Реєстрація бюджетних зобов’язань: робочі ситуації

Реєстрація бюджетних зобов’язань: ➤ термін реєстрації ➤ підтвердні документи для реєстрації ➤ зразок заповнення реєстру бюджетних зобов’язань ➤ зразок заповнення реєстру бюджетних фінансових зобов’язань.
34611

Коди економічної класифікації видатків бюджету: інструкція застосування

Мінфін регулярно оновлює інструкцію зі застосування КЕКВ. Це зумовлює проблеми в установах, адже вони планують видатки у кошторисах за старими КЕКВ, а проводити їх потрібно вже за новими. Актуальні коди економічної класифікації видатків бюджетних установ 2024 року та їх застосування – у цьому огляді.
342571

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді