Бюджетні новації вже чинні

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
У суботу, 21.09.2024, набрали чинності зміни до Бюджетного кодексу України (БК) та інших законів, у т. ч. щодо відновлення середньострокового бюджетного планування на місцевому рівні.

бюджетні новації

Безплатний вебінар «Платні послуги бюджетних установ»

Виконавчі органи сільських, селищних, міських рад отримали нове повноваження – координувати діяльність відповідних органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, щодо виконання визначених для територій показників доходів бюджету. Цією нормою доповнили частину 5 статті 78 БК.

В умовах воєнного стану не застосовувалась стаття 75-1 БК щодо складання та схвалення прогнозу місцевого бюджету та пов’язані з нею норми щодо прогнозів місцевих бюджетів. З 01.01.2025 її дію відновлюють, однак із застереженням – прогноз місцевого бюджету може не складатися, якщо території територіальної громади чи її окремих населених пунктів вважаються такими, на яких ведуться активні бойові дії або тимчасово окупованими рф та які включені до переліку територій, на яких ведуться (велися) активні бойові дії або тимчасово окупованих рф.

Вільні залишки коштів місцевих бюджетів (крім субвенцій з інших бюджетів) та залишки коштів бюджету розвитку місцевих бюджетів (крім субвенцій з інших бюджетів і коштів місцевих внутрішніх та зовнішніх запозичень), які утворилися на кінець бюджетного періоду, з 21.09.2024 спрямовують за рішеннями ВР АР Крим, відповідних місцевих рад (військових адміністрацій) розпорядникам та/або одержувачам бюджетних коштів:

  • на оплату праці, нарахування на заробітну плату;
  • придбання медикаментів і перев’язувальних матеріалів;
  • забезпечення продуктами харчування;
  • оплату комунальних послуг та енергоносіїв;
  • погашення кредиторської заборгованості, яка утворилася на кінець бюджетного періоду;
  • обслуговування та погашення місцевого боргу;
  • соціальний захист та соціальне забезпечення;
  • створення умов для лікування, відновлення та реабілітації осіб, які постраждали внаслідок збройної агресії рф проти України;
  • облаштування місць тимчасового перебування внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб;
  • заходи та роботи з територіальної оборони та мобілізаційної підготовки;
  • підтримку сил безпеки і оборони;
  • проектування, будівництво, реконструкцію, ремонт, облаштування захисних споруд цивільного захисту (сховищ, протирадіаційних укриттів), споруд - подвійного призначення iз захисними властивостями захисних споруд цивільного захисту;
  • придбання первинних (мобільних) укриттів;
  • ремонт та облаштування (пристосування) приміщень, які плануються до використання для укриття населення;
  • проектування, будівництво, реконструкцію, ремонт пошкоджених або знищених внаслідок такої збройної агресії об’єктів критичної інфраструктури, соціально-культурної сфери, соціального захисту населення та житлового призначення;
  • заходи із запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій (у т. ч. створення регіональних та місцевих матеріальних резервів), збільшення обсягу резервного фонду;
  • будівництво фортифікаційних споруд;
  • підтримку підприємств з виробництва, транспортування, постачання теплової енергії, централізованого постачання холодної води та водовідведення;
  • придбання модульних котелень для забезпечення населення, установ тa організацій альтернативним опаленням;
  • проектування, будівництво, ремонт систем опалення;
  • співфінансування з місцевих бюджетів;
  • платежі, пов’язані з виконанням гарантійних зобов’язань АР Крим, обласної ради, міської, селищної чи сільської територіальної громади;
  • придбання державних цінних паперів із строком обігу більше одного року.

Ці видатки проводять шляхом надання міжбюджетного трансферту з відповідного місцевого бюджету або придбання товарів (робіт, послуг) для подальшої передачі бюджетним установам, які утримуються з інших бюджетів.

Якщо ОМС затвердить місцеву програму щодо відновлення пошкоджених/знищених (зруйнованих) об’єктів нерухомого майна та відновлення об’єктів – в Реєстр пошкодженого та знищеного майна щодо таких об’єктів вноситься відповідна відмітка про отримання компенсації за знищений об’єкт нерухомого майна або включення до місцевої програми.

Розрахунок обсягу компенсації за пошкоджені/знищені (зруйновані) об’єкти нерухомого майна визначають:

  • за Порядком надання компенсації для відновлення окремих категорій об’єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України, з використанням електронної публічної послуги «єВідновлення»;
  • Порядком надання компенсації за знищені об’єкти нерухомого майна.

передплата журнал для бухгалтерів

Статті за темою

Усі статті за темою

Програмна класифікація видатків: обираємо назву бюджетної програми

У бюджетному процесі застосовують програмно-цільовий метод. Суть його полягає в управлінні коштами місцевого бюджету для досягнення конкретних результатів, цілей, вирішення проблем місцевої громади. При цьому оцінюють ефективність використання коштів місцевого бюджету на кожній стадії бюджетного процесу. Основним елементом цього методу є бюджетна програма.
1555

Особливості складання розрахунків до проєктів місцевих бюджетів на 2025 рік

Проєкт місцевого бюджету на 2025 рік має ґрунтуватись на розрахунках місцевих фінансових органів, бюджетних запитах головних розпорядників коштів місцевого бюджету та показниках, що стосуються місцевих бюджетів та які будуть закладені у проєкт Держбюджету на 2025 рік. Їх містять особливості складання розрахунків місцевих бюджетів, які Мінфін доводить до місцевих фінансових органів згідно зі статтею 75 Бюджетного Кодексу.
1429

Звіт про заборгованість за бюджетними коштами – як заповнити

Звіт про заборгованість за бюджетними коштами форма 7д та 7 м подається як місячний, квартальний та річний за кожним з фондів окремо. Експертне пояснення щодо заповнення допоможе здати звіт без помилок.
38680

Методика розподілу орендної плати в ОМС

Здавання майна в оренду – типова господарська операція, але у бюджетників вона має спеціальне законодавче регулювання. З’ясуємо, куди має надходити орендна плата – до самих ОМС чи до доходної частини місцевого бюджету, а також, як на практиці виглядає методика розподілу орендної плати.
5033

Облік внесків до статутного капіталу комунальних підприємств ОТГ

Облік внесків до статутного капіталу КП – що буде в обліку та фінансовій звітності, як обліковується вартість внеску на дату його здійснення та на дату балансу. Ці та інші питання – у даному огляді.
28949

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді