Бюджетні новації вже чинні

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
У суботу, 21.09.2024, набрали чинності зміни до Бюджетного кодексу України (БК) та інших законів, у т. ч. щодо відновлення середньострокового бюджетного планування на місцевому рівні.

бюджетні новації

Як підтверджувати добові з 12.10.2025🧐

Виконавчі органи сільських, селищних, міських рад отримали нове повноваження – координувати діяльність відповідних органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, щодо виконання визначених для територій показників доходів бюджету. Цією нормою доповнили частину 5 статті 78 БК.

В умовах воєнного стану не застосовувалась стаття 75-1 БК щодо складання та схвалення прогнозу місцевого бюджету та пов’язані з нею норми щодо прогнозів місцевих бюджетів. З 01.01.2025 її дію відновлюють, однак із застереженням – прогноз місцевого бюджету може не складатися, якщо території територіальної громади чи її окремих населених пунктів вважаються такими, на яких ведуться активні бойові дії або тимчасово окупованими рф та які включені до переліку територій, на яких ведуться (велися) активні бойові дії або тимчасово окупованих рф.

Вільні залишки коштів місцевих бюджетів (крім субвенцій з інших бюджетів) та залишки коштів бюджету розвитку місцевих бюджетів (крім субвенцій з інших бюджетів і коштів місцевих внутрішніх та зовнішніх запозичень), які утворилися на кінець бюджетного періоду, з 21.09.2024 спрямовують за рішеннями ВР АР Крим, відповідних місцевих рад (військових адміністрацій) розпорядникам та/або одержувачам бюджетних коштів:

  • на оплату праці, нарахування на заробітну плату;
  • придбання медикаментів і перев’язувальних матеріалів;
  • забезпечення продуктами харчування;
  • оплату комунальних послуг та енергоносіїв;
  • погашення кредиторської заборгованості, яка утворилася на кінець бюджетного періоду;
  • обслуговування та погашення місцевого боргу;
  • соціальний захист та соціальне забезпечення;
  • створення умов для лікування, відновлення та реабілітації осіб, які постраждали внаслідок збройної агресії рф проти України;
  • облаштування місць тимчасового перебування внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб;
  • заходи та роботи з територіальної оборони та мобілізаційної підготовки;
  • підтримку сил безпеки і оборони;
  • проектування, будівництво, реконструкцію, ремонт, облаштування захисних споруд цивільного захисту (сховищ, протирадіаційних укриттів), споруд - подвійного призначення iз захисними властивостями захисних споруд цивільного захисту;
  • придбання первинних (мобільних) укриттів;
  • ремонт та облаштування (пристосування) приміщень, які плануються до використання для укриття населення;
  • проектування, будівництво, реконструкцію, ремонт пошкоджених або знищених внаслідок такої збройної агресії об’єктів критичної інфраструктури, соціально-культурної сфери, соціального захисту населення та житлового призначення;
  • заходи із запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій (у т. ч. створення регіональних та місцевих матеріальних резервів), збільшення обсягу резервного фонду;
  • будівництво фортифікаційних споруд;
  • підтримку підприємств з виробництва, транспортування, постачання теплової енергії, централізованого постачання холодної води та водовідведення;
  • придбання модульних котелень для забезпечення населення, установ тa організацій альтернативним опаленням;
  • проектування, будівництво, ремонт систем опалення;
  • співфінансування з місцевих бюджетів;
  • платежі, пов’язані з виконанням гарантійних зобов’язань АР Крим, обласної ради, міської, селищної чи сільської територіальної громади;
  • придбання державних цінних паперів із строком обігу більше одного року.

Ці видатки проводять шляхом надання міжбюджетного трансферту з відповідного місцевого бюджету або придбання товарів (робіт, послуг) для подальшої передачі бюджетним установам, які утримуються з інших бюджетів.

Якщо ОМС затвердить місцеву програму щодо відновлення пошкоджених/знищених (зруйнованих) об’єктів нерухомого майна та відновлення об’єктів – в Реєстр пошкодженого та знищеного майна щодо таких об’єктів вноситься відповідна відмітка про отримання компенсації за знищений об’єкт нерухомого майна або включення до місцевої програми.

Розрахунок обсягу компенсації за пошкоджені/знищені (зруйновані) об’єкти нерухомого майна визначають:

  • за Порядком надання компенсації для відновлення окремих категорій об’єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України, з використанням електронної публічної послуги «єВідновлення»;
  • Порядком надання компенсації за знищені об’єкти нерухомого майна.
додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Кошторис 2025: як заповнити, внести зміни та відзвітувати

Кошторис — це головний плановий документ бюджетної установи. Без нього витрачання бюджетних коштів стає нецільовим. Тому складати кошторис бюджетної установи — важливий процес, за якого норми закону потрібно чітко дотримати, а всі витрати-доходи перерахувати.
190657

Як провести видатки з благоустрою території

Висадка квітів до свята, озеленення території, вивезення сміття, косіння трави, облаштування автобусних зупинок та інші заходи з утримання території у належному стані. Усі ці заходи з благоустрою потребують належного проведення видатків. Якими вони бувають, їхні КЕКВ, бухгалтерські рахунки та облік — у консультації
16792

Рішення про місцевий бюджет 2026: що має містити документ і як його оформити

Державний бюджет — це бюджет країни і його визначають у відповідному законі, який приймає Верховна Рада. Бюджет села, селища, міста визначає відповідна місцева рада у рішенні про місцевий бюджет. Що це за рішення, яка його структура, хто його складає та як його приймають розглянемо далі.
1056

Як підготувати бюджетний запит на 2026 рік

Бюджетний запит — це початок циклу щорічного бюджетного процесу. Як його готувати при складанні проєктів місцевих бюджетів, якими правилами та нормативними документами керуватися, про інструкцію з підготовки бюджетних запитів, типовий перелік результативних показників, типові недоліки підготовки бюджетних запитів — питання цього огляду.
44907

Програмно-цільовий метод: як застосувати на практиці

В основу процесу складання місцевих бюджетів, їхнього виконання та звітування покладений програмно-цільовий метод (ПЦМ). Що це таке та яка бюджетна документація з цим методом пов’язана — у цьому огляді
10083

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді