Облік нематеріальних активів зміниться

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
Мінфін оприлюднив проєкт змін до Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку нематеріальних активів суб’єктів державного сектору (далі – Методичні рекомендації).

облік нематеріальних активів

Вебінар для бюджетників «Як ревізори перевіряють господарські договори»

Не визнаватимуть нематеріальним активом витрати на внутрішньо генеровані бренди, заголовки, назви видань, переліки користувачів послуг та інші подібні за своєю сутністю об’єкти. Їх відображатимуть у складі витрат того звітного періоду, в якому вони були здійснені.

На етапі дослідження внутрішнього проєкту витрати на дослідження відображаються у складі витрат того звітного періоду, в якому вони були здійсненні, якщо суб’єкт державного сектору не може довести ймовірність отримання майбутніх економічних вигід від його використання або потенціалу корисності.

Методичні рекомендації не поширюються на повноваження і права, наданні згідно із законодавством.

Якщо більше неможливо визначити справедливу вартість переоціненого нематеріального активу (оскільки для нього не існує активного ринку), цей актив відображається за переоціненою первісною вартістю на дату останньої переоцінки з використанням даних активного ринку за вирахуванням суми будь-якої накопиченої амортизації та будь-яких накопичених втрат від зменшення корисності.

Строк корисної експлуатації нематеріального активу за угодою, яка має обов’язкову силу (включаючи права за контрактами чи інші юридичні права), не повинен перевищувати строк дії такої угоди, але може бути коротшим від періоду, протягом якого суб’єкт державного сектору очікує використовувати актив. Якщо строк угоди, що мають обов’язкову силу (включаючи права за контрактами чи інші юридичні права), може бути подовжений, строк корисної експлуатації нематеріального активу повинен включати подовжений період (періоди), тільки якщо є свідчення, які підтверджують можливість такого подовження суб’єктом державного сектору без суттєвих витрат.

вебінар про перевірки ревізорів

Статті за темою

Усі статті за темою

Списання кредиторської заборгованості бюджетних установ

Кредиторська заборгованість – не завжди показник прогалин у діяльності установи. Інколи складається так, що віддавати борг просто нікому й він продовжує «висіти» на балансі. Як правильно провести списання кредиторської заборгованості? Відповідаємо.
15328

Коди економічної класифікації видатків бюджету: інструкція застосування

Мінфін регулярно оновлює інструкцію зі застосування КЕКВ. Це зумовлює проблеми в установах, адже вони планують видатки у кошторисах за старими КЕКВ, а проводити їх потрібно вже за новими. Актуальні коди економічної класифікації видатків бюджетних установ 2024 року та їх застосування – у цьому огляді.
329100

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді