Нові вимоги до штатів закладів професійної (професійно-технічної) освіти
Вебінар «Платні послуги бюджетних установ»
Керівники закладів професійної (професійно-технічної) освіти мають право у разі виробничої необхідності змінювати штати окремих структурних підрозділів або вводити посади, не передбачені штатними нормативами для даного закладу, – у межах фонду оплати праці, доведеного лімітними довідками на відповідний період. За рішенням керівника закладу професійної (професійно-технічної) освіти може здійснюватися в межах затвердженого фонду оплати праці заміна одних посад іншими посадами.
Штатний розпис закладу освіти розробляється в межах затвердженого фонду оплати праці з дотриманням вимог Типових штатних нормативів та з урахуванням типу закладу освіти, кількості здобувачів освіти, кількості груп, режиму роботи закладу, площ і санітарного стану приміщень, будівель та споруд, наявності навчально-виробничих майстерень, навчально-практичних центрів і навчальних господарств, а також парку навчального обладнання.
За окремими посадами у Типових штатних нормативах внесені зміни (вилучили, змінили, доповнили).
У закладах освіти, де запроваджене інклюзивне навчання, для роботи з здобувачами освіти з особливими освітніми потребами вводять посади:
- асистента викладача професійної (професійно-технічної) освіти з розрахунку 1 штатна одиниця на інклюзивну групу, в якій навчається до 3 (включно) здобувачів освіти з особливими освітніми потребами. У разі навчання в інклюзивній групі 4 і більше здобувачів освіти з особливими освітніми потребами додатково вводиться 1 штатна одиниця;
- асистента майстра виробничого навчання з розрахунку 1 штатна одиниця на інклюзивну групу, в якій навчається до 3 (включно) здобувачів освіти з особливими освітніми потребами. У разі навчання в інклюзивній групі 4–5 здобувачів освіти з особливими освітніми потребами додатково вводиться 1 штатна одиниця. На кожні наступні 2 (включно) здобувача освіти з особливими освітніми потребами додатково може вводиться 1 штатна одиниця, але не більше 3 штатних одиниць на інклюзивну групу.
У закладах освіти, в яких здобувачі освіти з особливими освітніми потребами здобувають поряд з професією загальну середню освіту у спеціальних групах, можуть вводитися для реалізації освітньої програми закладу освіти, що містить корекційно-розвитковий складник, посади вчителів-дефектологів (вчителя-логопеда, сурдопедагога, тифлопедагога, олігофренопедагога), інших спеціалістів з відповідною підготовкою.
У закладах освіти, в яких здобувачі освіти з особливими освітніми потребами здобувають поряд з професією загальну середню освіту у інклюзивних групах, для проведення корекційно-розвиткових та психолого-педагогічних занять можуть вводитись посади вчителів-дефектологів (вчителя-логопеда, сурдопедагога, тифлопедагога, олігофренопедагога) за наявності навантаження не менше ніж 9 навчальних годин на тиждень, виходячи з норми на ставку 18 навчальних годин на тиждень.
Наказ МОН від 02.10.2024 № 1410, яким внесені зміни, набере чинності 01.01.2025.