Податкові органи мають право проводити, зокрема, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) перевірки (п. 75.1 ПК). Їх податківці проводять у межах своїх повноважень виключно у випадках та порядку, встановлених ПК.
Результати перевірок (крім камеральних та електронних) оформлюють актом або довідкою. Їх підписують посадові особи податкового органу та платники податків або їх законні представники (якщо такі є). Якщо під час перевірки податківці встановлять порушення, вони складають акт. Якщо порушень немає — складають довідку (п. 86.1 ст. 86 ПК).
Скачати зразок наказу про інвентаризацію
Акт (довідку), складений за результатами перевірки та підписаний посадовими особами, податківці у визначені ПК строки надають платнику податків або його законному представнику на підпис.
Відтак, платник податків або його законний представник зобов’язаний ознайомитись з актом (довідкою) документальної перевірки та повернути підписаний його примірник податковому органу в день отримання.
Якщо платник податків не згоден з висновками акта (довідки), він зобов’язаний підписати їх із зауваженнями. Останні він надає разом з підписаним примірником акта (довідки) або окремо у строки, передбачені ПК (п. 86.1 ПК).
У разі незгоди з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в акті (довідці), платник податків або його представники мають право подати свої заперечення та/або додаткові документи (за п. 44.7 ПК) до податкового органу, який проводив перевірку, протягом п’яти робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта (довідки) (абз. перший п. 86.7 ст. 86 ПК ).
За інформацією ГУ ДФС у Тернопільській області