Що зазначається у податковій накладній при ліквідації основних засобів за рішенням платника податків?

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Оскільки ліквідація основних засобів за самостійним рішенням платника податків прирівнюється до постачання товарів, то списання об'єкта супроводжують нарахуванням ПДВ і оформленням податкової накладної (далі - ПН).

Що зазначається у податковій накладній при ліквідації основних засобів за рішенням платника податків?


Податкові зобов’язання за ставкою 20 відс. нараховують на звичайну ціну списаного основного засобу, але не нижче від балансової вартості на момент ліквідації (підпункт 14.1.191, підпункт "а" пункту 185.1, пункт 189.9 Податкового кодексу України, далі - ПКУ).

Якщо втратили основні засоби через форс-мажорні обставини: із причин, що не залежать від платника податків: крадіжка, пожежа, потоп та ін. і навіть ліквідація за власною ініціативою ПДВ не нараховується, якщо цей об'єкт демонтувати, знищити і правильно все задокументувати.

Відмінність ПН у разі ліквідації основних засобів: особливий тип причини невидачі покупцеві - "05". Цей код проставляється у відповідному рядку лівого верхнього квадратика ПН. При цьому, ліквідаційна ПН не буває зведеною. Тому всі інші рядки в лівому верхньому квадраті ПН залишаться незаповненими.

Спеціальні правила встановлено також для даних покупця. Найменування зазначають своє власне або ПІБ фізособи-підприємця, а індивідуальний податковий номер умовний - "400000000000" (п. 12 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом МФУ від 31.12.2015 № 1307). Рядок "Податковий номер" покупця й код джерела реєстрації в правій частині ПН не заповнюється.

В табличній частині розписують абсолютно всі графи рядка, докладно розшифровуючи номенклатуру (найменування основного засобу за даними бухобліку), код за УКТ ЗЕД, одиниці виміру з їхнім кодуванням, кількість, ціну без ПДВ, код ставки, вартість без ПДВ і суму податку. У тому випадку, коли основний засіб імпортований, проставляють також хрестик у графі 3.2.

Також необхідно визначити звичайну ціну основних засобів відповідно до підпункту 14.1.219 ПКУ.

Код УКТ ЗЕД проставляється відповідно до Закон України "Про Митний тариф України" від 04.06.2020 р. № 674-IX. Якщо не вдається визначити код самостійно, можна звернутися до Торгово-промислової палати.

Джерело: ДПС у Луганській області

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Облік основних засобів 2025: від придбання до списання

У статті поговоримо про облік основних засобів в бюджетних установах. З'ясуємо, як відображати їх придбання, амортизацію, реконструкцію, модернізацію, поліпшення, ремонт, переоцінку вартості, дооцінку й відновлення корисності, уцінку й втрата від зменшення корисності, вибуття та списання в бухобліку
364506

Акт списання основних засобів – бланк та зразок

Якщо основний засіб вибуває з установи через його ліквідацію або часткову ліквідацію, таке вибуття оформляють актом. Акт списання буває чотирьох видів. Наразі поговоримо про акт списання основних засобів
147597

Переоцінка основних засобів: проводки

У балансі бюджетної установи всі активи, зокрема й основні засоби, визнаються за вартістю придбання, яка з часом не відповідає реальній. І тоді потрібна переоцінка основних засобів. Як її організувати, порахувати та відобразити у бухгалтерських проведеннях — у даній консультації
28861

Ліквідаційна вартість основних засобів в бюджетних установах

Ліквідаційна вартість є складовою бухгалтерського обліку основних засобів у бюджетних установах. Розглянемо як та коли її слід визначати, коли потрібно переглядати, та як відобразити її в обліку.
54421

Як відобразити в обліку вибуття основних засобів

Кожен знає: основні засоби, що перебувають на балансі в установі та активно експлуатуються, можуть зношуватися, старіти морально, чи втрачати потужність. Тобто вони втрачають ознаки, за якими їх в бухобліку визнавали активом. У такому разі в керівника установи з’являється повне право ухвалити рішення про ліквідацію таких об’єктів основних засобів, продаж чи передачу без оплати іншій бюджетній установі тощо. А у бухгалтера – потреба відобразити в обліку вибуття основних засобів
11690

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді