Як передати вживане майно на потреби ЗСУ без податкових ризиків
Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води
Індексація зарплати 2025: вже готові?
Відповідно до вимог пп. 140.5.9. п. 140.5 ст. 140 ПКУ, фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму:
- коштів; або
- вартості товарів, виконаних робіт, наданих послуг, які:
- були безоплатно перераховані (передані) протягом звітного (податкового) року неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій на дату такого перерахування коштів, передачі товарів, робіт, послуг, у розмірі, що перевищує 4 відсотки оподатковуваного прибутку попереднього звітного року.
Виняток:
- неприбуткова організація, яка є об’єднанням страховиків, якщо участь страховика у такому об’єднанні є умовою проведення діяльності такого страховика відповідно до закону; та
- неприбуткові організації, до яких застосовуються положення пп. 140.5.14 п. 140.5 ст. 140 ПКУ.
Тобто, сума перевищення потрапляє до рядка 3.1.9 додатка РІ до Декларації з податку на прибуток.
Оскільки передача товарно-матеріальних цінностей на потреби ЗСУ здійснюється не перевищуючи 4 відсотків оподатковуваного прибутку попереднього звітного року, відсутня необхідність:
- коригування фінансового результату по таких операціях; та
- подання Додатку ПП до Декларації з податку на прибуток.
Водночас, тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ.
Відповідно до пп. 69.6. п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ, коригування, встановлені пп. 140.5.9 п. 140.5 ст. 140 ПКУ, не проводяться щодо сум коштів або вартості:
- спеціальних засобів індивідуального захисту (касок, бронежилетів, виготовлених відповідно до військових стандартів);
- технічних засобів спостереження;
- лікарських засобів та медичних виробів;
- засобів особистої гігієни;
- продуктів харчування;
- предметів речового забезпечення; а також
- інших товарів, виконаних робіт, наданих послуг за переліком, що визначається КМУ; які добровільно перераховані (передані):
- Збройним Силам України;
- Національній гвардії України;
- Службі безпеки України;
- Службі зовнішньої розвідки України;
- Державній прикордонній службі України;
- Міністерству внутрішніх справ України;
- Управлінню державної охорони України;
- Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України;
- іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням;
- їх з’єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для:
- потреб забезпечення оборони держави; та
- наданої гуманітарної допомоги з дотриманням вимог законодавства України про гуманітарну допомогу.
Також коригування не застосовується, якщо кошти перераховані:
- на користь центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту;
- силам цивільного захисту; та/або
- закладам охорони здоров’я державної, комунальної власності; та/або
- структурним підрозділам з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій;
- на спеціальні рахунки, відкриті Національним банком України для збору коштів.
Не вважаються операціями з реалізації для цілей оподаткування операції з добровільної передачі, відчуження або вилучення товарів (у тому числі підакцизних), а також надання послуг без попереднього або наступного відшкодування їх вартості на користь:
- Збройних Сил України та добровольчих формувань територіальних громад;
- Національної гвардії України;
- Служби безпеки України;
- Служби зовнішньої розвідки України;
- Державної прикордонної служби України;
- Міністерства внутрішніх справ України;
- Управління державної охорони України;
- Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України;
- інших військових формувань, утворених відповідно до законів України;
- їх з’єднань, військових частин, підрозділів, установ або організацій, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету для потреб забезпечення оборони держави;
- органів місцевого самоврядування;
- центрального органу виконавчої влади, що формує та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту;
- сил цивільного захисту;
- закладів охорони здоров’я державної або комунальної форми власності;
- структурних підрозділів з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.
Щодо визначення вартості переданого обладнання, ДПС звертає увагу на наступне:
- відповідно до вимог Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 27.04.2000 № 92:
- п. 33. Об'єкт основних засобів вилучається з активів (списується з балансу) у разі його вибуття внаслідок безоплатної передачі або невідповідності критеріям визнання активом;
- п. 34. Фінансовий результат від вибуття об'єктів основних засобів визначається вирахуванням з доходу від вибуття основних засобів їх залишкової вартості, непрямих податків і витрат, пов'язаних з вибуттям основних засобів.
Тобто, в разі безоплатної передачі основних засобів або інших необоротних активів, що експлуатувались до цього, спочатку списують нарахований знос, а вже потім списують на витрати залишкову вартість.
Джерело: офіційний сайт ГУ ДПС у м. Києві