Як передати вживане майно на потреби ЗСУ без податкових ризиків

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
редактор стрічки новин порталу «Бухгалтерія для бюджету та ОМС»
ДПС надала роз'яснення щодо необхідності коригування фінансового результату в разі безкоштовної передачі на потреби ЗСУ вживаного обладнання в межах ліміту 4% оподатковуваного прибутку попереднього звітного року

Як передати вживане майно на потреби ЗСУ без податкових ризиків

Індексація зарплати 2025: вже готові?

Відповідно до вимог пп. 140.5.9. п. 140.5 ст. 140 ПКУ, фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму:

  • коштів; або
  • вартості товарів, виконаних робіт, наданих послуг, які:
  • були безоплатно перераховані (передані) протягом звітного (податкового) року неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій на дату такого перерахування коштів, передачі товарів, робіт, послуг,  у розмірі, що перевищує 4 відсотки оподатковуваного прибутку попереднього звітного року.

Виняток:

  • неприбуткова організація, яка є об’єднанням страховиків, якщо участь страховика у такому об’єднанні є умовою проведення діяльності такого страховика відповідно до закону; та
  • неприбуткові організації, до яких застосовуються положення пп. 140.5.14 п. 140.5 ст. 140 ПКУ.

Тобто, сума перевищення потрапляє до рядка 3.1.9 додатка РІ до Декларації з податку на прибуток.

Оскільки передача товарно-матеріальних цінностей на потреби ЗСУ здійснюється не перевищуючи 4 відсотків оподатковуваного прибутку попереднього звітного року, відсутня необхідність:

  • коригування фінансового результату по таких операціях; та
  • подання Додатку ПП до Декларації з податку на прибуток.

Водночас, тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ.

Відповідно до пп. 69.6. п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ, коригування, встановлені пп. 140.5.9 п. 140.5 ст. 140 ПКУ, не проводяться щодо сум коштів або вартості:

  • спеціальних засобів індивідуального захисту (касок, бронежилетів, виготовлених відповідно до військових стандартів);
  • технічних засобів спостереження;
  • лікарських засобів та медичних виробів;
  • засобів особистої гігієни;
  • продуктів харчування;
  • предметів речового забезпечення; а також
  • інших товарів, виконаних робіт, наданих послуг за переліком, що визначається КМУ; які добровільно перераховані (передані):
  • Збройним Силам України;
  • Національній гвардії України;
  • Службі безпеки України;
  • Службі зовнішньої розвідки України;
  • Державній прикордонній службі України;
  • Міністерству внутрішніх справ України;
  • Управлінню державної охорони України;
  • Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України;
  • іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням;
  • їх з’єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для:
  • потреб забезпечення оборони держави; та
  • наданої гуманітарної допомоги з дотриманням вимог законодавства України про гуманітарну допомогу.

Також коригування не застосовується, якщо кошти перераховані:

  • на користь центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту;
  • силам цивільного захисту; та/або
  • закладам охорони здоров’я державної, комунальної власності; та/або
  • структурним підрозділам з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій;
  • на спеціальні рахунки, відкриті Національним банком України для збору коштів.

Не вважаються операціями з реалізації для цілей оподаткування операції з добровільної передачі, відчуження або вилучення товарів (у тому числі підакцизних), а також надання послуг без попереднього або наступного відшкодування їх вартості на користь:

  • Збройних Сил України та добровольчих формувань територіальних громад;
  • Національної гвардії України;
  • Служби безпеки України;
  • Служби зовнішньої розвідки України;
  • Державної прикордонної служби України;
  • Міністерства внутрішніх справ України;
  • Управління державної охорони України;
  • Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України;
  • інших військових формувань, утворених відповідно до законів України;
  • їх з’єднань, військових частин, підрозділів, установ або організацій, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету для потреб забезпечення оборони держави;
  • органів місцевого самоврядування;
  • центрального органу виконавчої влади, що формує та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту;
  • сил цивільного захисту;
  • закладів охорони здоров’я державної або комунальної форми власності;
  • структурних підрозділів з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.

Щодо визначення вартості переданого обладнання, ДПС звертає увагу на наступне:

  • відповідно до вимог Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 27.04.2000 № 92:
  • п. 33.  Об'єкт основних засобів вилучається з активів (списується з балансу) у разі його вибуття внаслідок безоплатної передачі або невідповідності критеріям визнання активом;
  • п. 34. Фінансовий результат від вибуття об'єктів основних засобів визначається вирахуванням з доходу від вибуття основних засобів їх залишкової вартості, непрямих податків і витрат, пов'язаних з вибуттям основних засобів.

Тобто, в разі безоплатної передачі основних засобів або інших необоротних активів, що експлуатувались до цього, спочатку списують нарахований знос, а вже потім списують на витрати залишкову вартість.

Джерело: офіційний сайт ГУ ДПС у м. Києві

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Пояснення для розблокування податкової накладної: як подати

Говоримо про пояснення на розблокування податкової накладної. Почнемо з блокування податкової накладної, коли воно виникає та що робити для розблокування. Також роз’яснимо, які пояснення до заблокованої податкової накладної скласти до пакету документів на розблокування ПН. Завершимо діями платника після розблокування ПН.
1119

Єдиний рахунок 2025: переваги та недоліки

Перехід на Єдиний рахунок для сплати податків, зборів та ЄСВ — це добровільний крок. Однак зважте: якщо на нього перейти, то до кінця звітного року вже відмовитися буде не можна. Як працює ця дана система — у статті.
10350

Екологічний податок 2025: ставки і строки

Екологічний податок 2025 в Україні сплачують, зокрема, й бюджетні установи. Хто платники екологічного податку, які строки оплати й звітування — все це у даному огляді
42015

Матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань: як надавати та зразок наказу

Матеріальна допомога, якої потребує працівник для вирішення соціально-побутових питань, має свої особливості надання та оподаткування. Після початку війни об’єктивних підстав для надання матеріальної допомоги, на жаль, побільшало
391191

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді