Видалення декларацій «кандидата на посаду»: НАЗК врегулювало порядок
Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води
Списуємо майно бюджетної установи: 10 🔝рішень
НАЗК зазначає, особи, які претендують на посади, пов’язані з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування чи прирівняні до них Законом «Про запобігання корупції» (далі — Закон), зобов’язані подавати декларацію «кандидата на посаду». При цьому деякі особи, що подали такі декларації, за фактом жодного разу не призначались на посади, водночас в Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі — Реєстр) залишались всі подані ними декларації, оскільки строки їх зберігання та видалення не були визначені.
НАЗК врегулювало строки зберігання таких декларацій в Реєстрі і процедуру їх видалення.
Якщо особа подавала до Реєстру виключно декларації «кандидата на посаду», їх можливо видалити з публічної частини Реєстру за одночасно двох умов:
- якщо особа не виконувала та не виконує функцій держави або місцевого самоврядування або прирівняної до такої діяльності;
- якщо з дати подачі декларації спливло два роки.
Видалення декларацій здійснюється НАЗК виключно за заявою особи, яка їх подавала. У заяві зазначаються:
- прізвище, ім’я та по батькові (за наявності);
- адреса задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування);
- реквізити документа, що посвідчує особу;
- реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності);
- унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності);
- інформація, що після подання до Реєстру декларації кандидата на посаду заявник не виконував та не виконує зазначених функцій (діяльності).
До заяви обов’язково додаються актуальні станом на дату надсилання заяви документи:
- копія трудової книжки (у разі її наявності);
- інші відомості, що підтверджують невиконання заявником функцій держави або місцевого самоврядування чи прирівняної відповідно до Закону до таких функцій діяльності, наприклад:
- відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування;
- виписка з системи персоніфікованого обліку (ОК-5);
- відомості з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків про джерела/суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору.
Подана заява розглядається НАЗК і декларації видаляються упродовж 20 робочих днів.
Увага: заява може бути залишена без розгляду, якщо в ній відсутні відомості та/або додатки, вказані вище. У такому разі НАЗК не пізніше 10 робочих днів з дня надходження заяви разом із наявними додатками повертає її заявнику із зазначенням причин повернення. Це не перешкоджає повторному зверненню до НАЗК.
Якщо встановлять, що особа виконувала чи виконує функції держави або місцевого самоврядування чи прирівняної до них діяльності, заява залишиться без задоволення, про що заявника поінформують упродовж 20 робочих днів.
НАЗК наголошує, якщо особа виконувала та/або виконує зазначені вище функції (діяльність), то видалення документів з Реєстру здійснюється на загальних підставах, тобто через п’ять років після припинення виконання особою таких функцій (діяльності). При цьому остання подана такою особою декларація зберігається в Реєстрі безстроково.