Верховный Суд у постановлении от 15.10.2019 по делу № 803/3519/15 подтвердил вывод судов предыдущих инстанций, что налогоплательщики НДС имеют право на бюджетное возмещение, если по данным бухгалтерского и налогового учета налоговый кредит начисленный в результате приобретения или сооружения (строительства) основных фондов (основных средств, в т. ч. других необоротных материальных активов и незавершенных капитальных инвестиций в необоротные капитальные активы). При этом право на бюджетное возмещение не зависит от:
- учета основных фондов на счете бухгалтерского учета 10 «Основные средства»;
- момента введения их в эксплуатацию.
То есть, если расходы на строительство, реконструкцию, модернизацию (другие улучшения, которые увеличивают первоначальную (переоцененную) стоимость), изготовление, приобретение объектов материальных необоротных активов (в т. ч. необоротных материальных активов, предназначенных для замены действующих, и оборудование для монтажа) отражены на счете 15 «Капитальные инвестиции», этот налогоплательщик НДС имеет право на получение бюджетного возмещения.
По информации Официального издания ГНС «Вестник: официально о налогах»
Якими документами оформити нестачу активів, як оцінити, облікувати та відшкодувати збитки?
У балансі бюджетної установи всі активи, зокрема й основні засоби, визнаються за вартістю придбання, яка з часом не відповідає реальній. І тоді потрібна переоцінка основних засобів. Як її організувати, порахувати та відобразити у бухгалтерських проведеннях — у даній консультації
Ліквідаційна вартість є складовою бухгалтерського обліку основних засобів у бюджетних установах. Розглянемо як та коли її слід визначати, коли потрібно переглядати, та як відобразити її в обліку.
Кожен знає: основні засоби, що перебувають на балансі в установі та активно експлуатуються, можуть зношуватися, старіти морально, чи втрачати потужність. Тобто вони втрачають ознаки, за якими їх в бухобліку визнавали активом. У такому разі в керівника установи з’являється повне право ухвалити рішення про ліквідацію таких об’єктів основних засобів, продаж чи передачу без оплати іншій бюджетній установі тощо. А у бухгалтера – потреба відобразити в обліку вибуття основних засобів
Облік земельних ділянок в бюджетних установах — у складі основних засобів чи як нематеріальні активи? Проведення у консультації
Експерт надає рекомендації, як списати автомобіль в бюджетній установі та які обов’язки комісії зі списання