Установлюємо неповний робочий день інваліду

2031

Запитання

У бюджетній установі працює інвалід ІІ групи. Він виявив бажання працювати неповний робочий день. Як правильно установити такому працівнику неповний робочий час?

Відповідь

У випадках, які передбачає законодавство, установа зобов’язана встановити на прохання інвалідів неповний робочий день або неповний робочий тиждень та створити пільгові умови праці (ст. 172 КЗпП).

Відпустки працівникам з інвалідністю: 5 корисних таблиць

Установи, які використовують працю інвалідів, зобов’язані створювати для них умови праці з урахуванням рекомендацій медико-соціальної експертної комісії (далі — МСЕК) та індивідуальних програм реабілітації, вживати додаткових заходів безпеки праці, які відповідають специфічним особливостям цієї категорії працівників (ч. 1 ст. 12 Закону України «Про охорону праці» від 14.10.1992 № 2694-XII).

За рекомендацією МСЕК та на прохання працівника-інваліда керівник установи має встановити йому неповний робочий день (неповний робочий тиждень). Для цього працівник подає керівнику установи заяву про встановлення неповного робочого часу, а керівник установи повинен видати відповідний наказ.

Коли встановлюєте неповний робочий час, зменшуйте:

  • тривалість щоденної роботи;
  • кількість робочих днів протягом тижня;
  • кількість робочих годин за день і кількість робочих днів протягом тижня.

Тобто встановіть працівнику-інваліду робочий час такої тривалості, про яку цей працівник просить.

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Відповідно до статті 56 КЗпП працю в умовах неповного робочого часу оплачують пропорційно відпрацьованому часу або залежно від виробітку. Робота на умовах неповного робочого часу не обмежує обсягу інших трудових прав працівників.

передплата журнал для бухгалтерів

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Гнучкий режим роботи

Гнучкий графік робочого часу може бути як тимчасовим, так і на постійній основі. Які особливості такого трудового розпорядку, як запровадити гнучкий режим роботи та вести облік робочого часу. Ці та інші пов’язані питання – у консультації.
13012

Документальне оформлення підсумованого обліку робочого часу

Досить поширені ситуації, коли з огляду на режим роботи та процеси в установі неможливо встановити звичайний 8-годинний робочий час. У цьому випадку на допомогу приходить підсумований облік робочого часу. Що це означає, де застосовується та як правильно здійснити документальне оформлення – читайте далі у статті.
15496

Дистанційна робота в держорганах, ОМС, бюджетних установах

Держслужбовці та працівники держорганів, ОМС, бюджетних установ мають право працювати дистанційно за умови наявності організаційних і технічних можливостей для виконання посадових обов’язків. Розглянемо чим потрібно керуватись та що зробити для впровадження дистанційної роботи.
19117

Норми робочого часу 2024 для «шестиденки»

Верховна Рада та Президент знов подовжили дію воєнного стану – тепер до 09 листопада 2024 року. Отже тримайте норми тривалості робочого часу та виробничий календар на 2024 рік для шестиденного робочого тижня. З’ясуйте, які норми діють під час воєнного стану.
22167