Установлюємо неповний робочий день інваліду

1962

Запитання

У бюджетній установі працює інвалід ІІ групи. Він виявив бажання працювати неповний робочий день. Як правильно установити такому працівнику неповний робочий час?

Відповідь

У випадках, які передбачає законодавство, установа зобов’язана встановити на прохання інвалідів неповний робочий день або неповний робочий тиждень та створити пільгові умови праці (ст. 172 КЗпП).

Відпустки працівникам з інвалідністю: 5 корисних таблиць

Установи, які використовують працю інвалідів, зобов’язані створювати для них умови праці з урахуванням рекомендацій медико-соціальної експертної комісії (далі — МСЕК) та індивідуальних програм реабілітації, вживати додаткових заходів безпеки праці, які відповідають специфічним особливостям цієї категорії працівників (ч. 1 ст. 12 Закону України «Про охорону праці» від 14.10.1992 № 2694-XII).

За рекомендацією МСЕК та на прохання працівника-інваліда керівник установи має встановити йому неповний робочий день (неповний робочий тиждень). Для цього працівник подає керівнику установи заяву про встановлення неповного робочого часу, а керівник установи повинен видати відповідний наказ.

Коли встановлюєте неповний робочий час, зменшуйте:

  • тривалість щоденної роботи;
  • кількість робочих днів протягом тижня;
  • кількість робочих годин за день і кількість робочих днів протягом тижня.

Тобто встановіть працівнику-інваліду робочий час такої тривалості, про яку цей працівник просить.

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Відповідно до статті 56 КЗпП працю в умовах неповного робочого часу оплачують пропорційно відпрацьованому часу або залежно від виробітку. Робота на умовах неповного робочого часу не обмежує обсягу інших трудових прав працівників.

тест для бухгалтерів

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Дистанційна робота в держорганах, ОМС, бюджетних установах

Держслужбовці та працівники держорганів, ОМС, бюджетних установ мають право працювати дистанційно за умови наявності організаційних і технічних можливостей для виконання посадових обов’язків. Розглянемо чим потрібно керуватись та що зробити для впровадження дистанційної роботи.
16921

Норми робочого часу 2024 для «шестиденки»

Верховна Рада та Президент знов подовжили дію воєнного стану – тепер до 09 листопада 2024 року. Отже тримайте норми тривалості робочого часу та виробничий календар на 2024 рік для шестиденного робочого тижня. З’ясуйте, які норми діють під час воєнного стану.
19900

Норми робочого часу 2024 для «п’ятиденки»

Після подовження воєнного стану до 09 листопада 2024 року тримайте оновлений розрахунок норм тривалості робочого часу на 2024 рік. Норми робочого часу 2024 розраховані для п’ятиденного робочого тижня.
55137

Табель обліку робочого часу 2024 – бланк | зразок заповнення

Табель обліку робочого часу – це первинний документ, який містить перелік усіх працівників установи з відмітками про те, як вони відпрацювали робочий час протягом облікового періоду. Без цієї інформації заробітну плату працівникові не нарахуєш. То хто, коли і як складає табель?
162558