Установлюємо неповний робочий день інваліду

2434

Запитання

У бюджетній установі працює інвалід ІІ групи. Він виявив бажання працювати неповний робочий день. Як правильно установити такому працівнику неповний робочий час?

Відповідь

У випадках, які передбачає законодавство, установа зобов’язана встановити на прохання інвалідів неповний робочий день або неповний робочий тиждень та створити пільгові умови праці (ст. 172 КЗпП).

Відпустки працівникам з інвалідністю: 5 корисних таблиць

Установи, які використовують працю інвалідів, зобов’язані створювати для них умови праці з урахуванням рекомендацій медико-соціальної експертної комісії (далі — МСЕК) та індивідуальних програм реабілітації, вживати додаткових заходів безпеки праці, які відповідають специфічним особливостям цієї категорії працівників (ч. 1 ст. 12 Закону України «Про охорону праці» від 14.10.1992 № 2694-XII).

За рекомендацією МСЕК та на прохання працівника-інваліда керівник установи має встановити йому неповний робочий день (неповний робочий тиждень). Для цього працівник подає керівнику установи заяву про встановлення неповного робочого часу, а керівник установи повинен видати відповідний наказ.

Коли встановлюєте неповний робочий час, зменшуйте:

  • тривалість щоденної роботи;
  • кількість робочих днів протягом тижня;
  • кількість робочих годин за день і кількість робочих днів протягом тижня.

Тобто встановіть працівнику-інваліду робочий час такої тривалості, про яку цей працівник просить.

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Відповідно до статті 56 КЗпП працю в умовах неповного робочого часу оплачують пропорційно відпрацьованому часу або залежно від виробітку. Робота на умовах неповного робочого часу не обмежує обсягу інших трудових прав працівників.

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Норми робочого часу та виробничий календар 2025

Скачайте виробничий календар на 2025 рік, складений з урахуванням дії воєнного стану. У матеріалі — норми робочого часу для 5- та 6-денного робочого тижня, розрахунок робочих і вихідних днів.
14700

Гнучкий режим роботи

Гнучкий графік робочого часу може бути як тимчасовим, так і на постійній основі. Які особливості такого трудового розпорядку, як запровадити гнучкий режим роботи та вести облік робочого часу. Ці та інші пов’язані питання — у консультації
18744

Табель обліку робочого часу 2025 — бланк | зразок заповнення

Табель обліку робочого часу — це первинний документ, який містить перелік усіх працівників установи з відмітками про те, як вони відпрацювали робочий час протягом облікового періоду. Без цієї інформації заробітну плату працівникові не нарахуєш. То хто, коли і як складає табель?
185358

Документальне оформлення підсумованого обліку робочого часу

Досить поширені ситуації, коли з огляду на режим роботи та процеси в установі неможливо встановити звичайний 8-годинний робочий час. У цьому випадку на допомогу приходить підсумований облік робочого часу. Що це означає, де застосовується та як правильно здійснити документальне оформлення – читайте далі у статті.
21252