Інвентарний номер некоректний: як діяти

6489

Запитання

Бухгалтер зарахував основний засіб не на той субрахунок і інвентарний номер виявився некоректним. Чи можна виправити?

Відповідь

Так, можна. Пояснимо чому.

Інвентарні номери об’єктам основних засобів присвоюйте, керуючись розділом ІІ Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів суб’єктів державного сектору, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 № 11 (далі — Методрекомендації з бухобліку ОЗ).

Так, пункт 4 розділу ІІ Методрекомендацій з бухобліку ОЗ визначає, що:

  • перші три знаки інвентарного (номенклатурного) номера означають номер субрахунку,
  • четвертий — підгрупу,
  • всі інші знаки — порядковий номер предмета у підгрупі.

Для тих груп основних засобів, для яких не виділено підгрупи, четвертий знак може позначатися нулем.

Інвентаризація–2020: відповіді на гарячі запитання

Щоб виправити інвентарний номер, потрібно:

  • змінити рахунок у бухгалтерському обліку. Для цього складіть бухгалтерську довідку, в якій записи з неправильним рахунком зазначте червоним кольором або зі знаком мінус, а правильні записи зробіть чорним кольором зі знаком плюс;
  • номер на самому об’єкті виправити так, щоб залишилися тільки правильні цифри і щоб вони читалися чітко.

Інвентарні та номенклатурні номери, присвоєні об’єктам основних засобів, зберігайте за ними на весь період перебування їх в установі. Номери інвентарних об’єктів, які вибули чи ліквідовані, не присвоюйте іншим об’єктам, що заново надійшли, протягом трьох років.

Інвентарний номер некоректний: як діяти
ЛАРИСА КІРІЧЕНКОВА,експерт Експертус
ДОПОМОЖЕМО БУХГАЛТЕРУ ►►►підготуватися до інвентаризації ►►►скласти інвентаризаційний опис ►►►опанувати нормативи для оцінки інвентаризаційних різниць ►►►обрати субрахунки

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.


додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Первинні документи: як скласти без помилок

Первинні документи — це підстава відображати господарські операції в обліку. Які ж вимоги до складання первинних документів та їх взаємозв’язок з фінансовою звітністю — розповідаємо в консультації
72567

Інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів: заповнення без помилок

На підставі акта введення в експлуатацію основних засобів, акта приймання-передачі основних засобів, технічної та іншої супровідної документації бухгалтер формує регістри аналітичного обліку. Серед них – інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів бюджетних установ. Розглянемо детально, як її заповнити
103521

Нестача при інвентаризації: як діяти

Інвентаризаційна комісія не виявила активи, які бухгалтерська служба установи обліковує. Якими документами оформити нестачу при інвентаризації, як оцінити, облікувати та відшкодувати збитки?
35752

Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах

Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах забезпечується посадовою особою, яка здійснює керівництво установою та створює необхідні умови для її проведення. За несвоєчасне або неякісне проведення інвентаризації грошових коштів і матеріальних цінностей, документальне оформлення її результатів аудитори мають право накласти штраф
12989

Залишкова вартість: що має знати бухгалтер

Залишкова вартість основних засобів підтверджує їхній якісний стан, а правильна оцінка активів допоможе скласти бухгалтерський баланс без помилок. З’ясуємо, на що впливає залишкова вартість та як її визначати
74099