Інвентарний номер некоректний: як діяти

5767

Запитання

Бухгалтер зарахував основний засіб не на той субрахунок і інвентарний номер виявився некоректним. Чи можна виправити?

Відповідь

Так, можна. Пояснимо чому.

Інвентарні номери об’єктам основних засобів присвоюйте, керуючись розділом ІІ Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів суб’єктів державного сектору, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 № 11 (далі — Методрекомендації з бухобліку ОЗ).

Так, пункт 4 розділу ІІ Методрекомендацій з бухобліку ОЗ визначає, що:

  • перші три знаки інвентарного (номенклатурного) номера означають номер субрахунку,
  • четвертий — підгрупу,
  • всі інші знаки — порядковий номер предмета у підгрупі.

Для тих груп основних засобів, для яких не виділено підгрупи, четвертий знак може позначатися нулем.

Інвентаризація–2020: відповіді на гарячі запитання

Щоб виправити інвентарний номер, потрібно:

  • змінити рахунок у бухгалтерському обліку. Для цього складіть бухгалтерську довідку, в якій записи з неправильним рахунком зазначте червоним кольором або зі знаком мінус, а правильні записи зробіть чорним кольором зі знаком плюс;
  • номер на самому об’єкті виправити так, щоб залишилися тільки правильні цифри і щоб вони читалися чітко.

Інвентарні та номенклатурні номери, присвоєні об’єктам основних засобів, зберігайте за ними на весь період перебування їх в установі. Номери інвентарних об’єктів, які вибули чи ліквідовані, не присвоюйте іншим об’єктам, що заново надійшли, протягом трьох років.

Інвентарний номер некоректний: як діяти
ЛАРИСА КІРІЧЕНКОВА,експерт Експертус
ДОПОМОЖЕМО БУХГАЛТЕРУ ►►►підготуватися до інвентаризації ►►►скласти інвентаризаційний опис ►►►опанувати нормативи для оцінки інвентаризаційних різниць ►►►обрати субрахунки

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.


Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Особливості бухгалтерського обліку в ОМС

У чому особливості бухгалтерського обліку органів місцевого самоврядування, якою має бути організація бухгалтерського обліку ОМС та облік специфічних для ОМС операцій – у даній експертній статті.
9594

Акт введення в експлуатацію основних засобів

Установа придбала обладнання, тож потрібно скласти акт введення в експлуатацію. Наводимо в статті акт введення в експлуатацію основних засобів, зразок та приклад заповнення
125292

Облік основних засобів 2025: від придбання до списання

У статті поговоримо про облік основних засобів в бюджетних установах. З'ясуємо, як відображати їх придбання, амортизацію, реконструкцію, модернізацію, поліпшення, ремонт, переоцінку вартості, дооцінку й відновлення корисності, уцінку й втрата від зменшення корисності, вибуття та списання в бухобліку
364443

Акт списання основних засобів – бланк та зразок

Якщо основний засіб вибуває з установи через його ліквідацію або часткову ліквідацію, таке вибуття оформляють актом. Акт списання буває чотирьох видів. Наразі поговоримо про акт списання основних засобів
147581