Чи можна додатково оплачувати бухгалтеру за утримання профспілкових внесків
Запитання
В установі діє профспілкова організація і працівники постійно пишуть заяви — то про вступ до її членів, то про вихід. І, відповідно, бухгалтеру доводиться щоразу приймати і зберігати заяви від працівників про утримання профспілквих внесків, утримувати профспілкові внески із зарплати. Чи може керівник установи додатково оплачувати бухгалтеру таку роботу?
Відповідь
Правовове регулювання, основи створення, права та гарантії діяльності професійних спілок визначає Закон України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» від 15.09.1999 № 1045-XIV (далі — Закон про профспілки). Членом профспілки є особа, яка входить до складу профспілки та сплачує членські внески (ст. 1 Закону про профспілки). Тому особи, які мають намір вступити до профспілки, крім заяви про вступ до неї, мають написати і заяву про утримання профспілкових внесків із заробітної плати. Така заява є підставою для бухгалтера утримувати внески із заробітної плати працівників.
Законодавство не передбачає додатково оплачувати бухгалтеру його роботу з утримання членських внесків. Утім за рішенням керівника установи, враховуючи обсяг додаткової роботи, такому бухгалтеру можна виплачувати премію в певному розмірі, який передбачає Положення про преміювання.
Порядок, за яким надають премію працівникам установи, та її розміри потрібно погодити з виборним органом первинної профспілкової організації, що представляє інтереси більшості працівників, а за його відсутності — з іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом.