Відпускні за два періоди: як нарахувати ЄСВ

⭐ Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Бухгалтерію для бюджету та ОМС» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення

Автор
редактор стрічки новин порталу «Бухгалтерія для бюджету та ОМС»
ЄСВ на відпускні за поточний і майбутній періоди нараховують окремо за кожен із них, а сплачують з усієї суми відпускних у місяці їх нарахування

Відпускні за два періоди: як нарахувати ЄСВ

Заява за формою № 20-ОПП на генератор: коли подавати та як заповнити

Працівнику, який відпрацював частину місяця, а іншу частину перебував у відпустці, якщо загальна сума нарахованого доходу за поточний місяць (сума нарахованої заробітної плати за відпрацьований час та частина відпускних, нарахованих за час перебування працівника у відпустці в поточному місяці) не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, суму ЄСВ розраховують, як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховують заробітну плату (дохід), та ставки ЄСВ.

При цьому, ЄСВ на суму другої частини відпускних нараховують на фактично нараховану суму, оскільки ці доходи включають до бази нарахування ЄСВ майбутнього періоду.

Водночас, для працівників, які працюють за трудовим договором з нефіксованим робочим часом, нарахування ЄСВ здійснюють роботодавцем на суму фактично нарахованої заробітної плати (без донарахування ЄСВ до розміру мінімальної заробітної плати).

У разі якщо база нарахування ЄСВ не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримали дохід, суму ЄСВ розраховують як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримали дохід (прибуток), та ставки ЄСВ.

Умовою застосування зазначеної норми є перебування найманого працівника у трудових відносинах (несення військової служби) упродовж повного календарного місяця або відпрацювання всіх робочих днів звітного місяця, передбачених правилами внутрішнього трудового розпорядку і графіками змінності згідно із законодавством.

Кількість календарних днів перебування у трудових або цивільно-правових відносинах протягом звітного місяця не можна зазначати у звітному місяці за майбутні та минулі звітні періоди, за винятком відпустки, відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами і випадків поновлення на роботі особи за рішенням суду.

Джерело: офіційний сайт ГУ ДПС у Запорізькій області

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Додаткова відпустка на дітей: особливості надання

Додаткова відпустка на дітей є соціальною гарантією від держави. За яких умов нею можна скористатися, які документи потрібно отримати та скласти, а також як здійснюється оплата такої відпустки — з’ясуємо разом
225548

Перехідні відпускні у Податковому розрахунку з ЄСВ та ПДФО/ВЗ

Як перехідні відпускні впливають на обчислення доплати до мінімальної зарплати, як врахувати мінімальну базу ЄСВ, оподаткування перехідних відпускних та заповнення за ними Додатків Д1 і 4ДФ Податкового розрахунку — все це знайдете у консультації
73144

Компенсація за невикористану відпустку: розрахунок 2026

Експерт допоможе розібратися, коли, кому та як надавати компенсацію за невикористані відпустки. На прикладах розберемося в особливостях розрахунку компенсації за невикористані відпустки, її нарахуванні та оподаткуванні
479397

Відпустка за ненормований робочий день

Перевірте, чи правильно ви обчислюєте стаж для додаткової відпустки, та будьте впевнені, що не повертатимете на вимогу ревізорів суму відпускних до бюджету
47177

Наказ про виплату компенсації за невикористану відпустку: зразок

Компенсацію за невикористану відпустку виплачуйте на підставі наказу керівника. У статті зразок наказу про виплату компенсації за відпустку та пояснення, яку інформацію в ньому варто зазначити.
65240

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді