Установа має призначати лікарняні та декретні за листком непрацездатності, якщо заклад охорони здоров’я видав його в установленому порядку (ч. 1 ст. 31 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 № 1105, далі — Закон № 1105).
Аби обліковувати листки непрацездатності, установа може вести «Журнал реєстрації листків непрацездатності», проте нормативно-правові акти про загальнообов’язкове державне соціальне страхування робити це не зобов’язують.
Вести такий журнал доцільно установам, в штаті яких багато працівників. Він допоможе мінімізувати конфліктні ситуації з питань, коли саме листок непрацездатності:
- працівник подав до установи;
- комісія із соціального страхування отримала, щоб розглянути;
- бухгалтерія оплатила;
- втратили тощо.
Якщо ведете «Журнал реєстрації листків непрацездатності», повинні зберігати його протягом трьох років з моменту, коли він закінчився (ст. 739 Переліку типових документів, що утворюються в процесі діяльності державних органів і органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням термінів зберігання документів, затвердженого наказом Мін’юсту від 12.04.2012 № 578/5).
За інформацією Фонду соціального страхування України
Перевірки Держпраці та острахи бухгалтера та керівника в першу чергу пов’язані зі значними фінансовими штрафами. І навіть якщо все ніби гаразд і неоформлених працівників в установі немає, ризик заробити штраф за неоформлення трудових відносин за наявності цивільно-правових договорів існує. Які вони штрафи нинішні?
Експерт підкаже, за які помилки в бухобліку несе відповідальність бухгалтер, як уникнути фінансових збитків та що зробити, щоб мінімізувати ризики.
Як укласти договір про повну матеріальну відповідальність та визначити матеріально відповідальну особу. У статті – зразок договору про повну матеріальну відповідальність та особливості укладання.
Як скласти доповідну записку? Які види доповідної записки та які є вимоги щодо її змісту? У статті — зразки доповідних записок від експерта для різних робочих ситуацій.
Не відкладайте передачу сканкопій трудових книжок до Пенсійного фонду України до граничної дати — 10 червня 2026 року. Хоча закон дає час, затягування може створити проблеми як для підприємства, так і для працівників: при оформленні пенсії, перевірках або кадрових змінах. Чим раніше ви підготуєте та передасте сканкопії трудових книжок, тим спокійніше й безпечніше пройде перехід на електронний облік трудової діяльності. Тримайте покрокову інструкцію як передати скановані копії паперової трудової книжки до ПФУ та дізнайтеся чи потрібна згода працівників