Оренда майна комунальної власності – нові зміни

Змінено регулювання відносин оренди майна комунальної власності, відмінного від земельних ділянок

оренда комунального майна

Платні послуги. Самотест для бюджетних установ ⏩

Внесені зміни у порядок регулювання відносин оренди майна комунальної власності, відмінного від земельних ділянок.

Новий порядок регулюється постановою Кабінету міністрів №1026, яка змінила низку рішень Уряду та набула чинності 16.09.2022 р.

Головні новації в оренді майна комунальної власності

Про використання електронного підпису

Вдосконалено процедуру використання кваліфікованих електронних підписів (далі – «КЕП»). Визначено, що підписання протоколу про результати електронного аукціону з оренди комунального майна, договору оренди та акту приймання передачі здійснюється з використанням КЕП.

Зміни конкретизують випадки підписання документів у сфері оренди комунального майна з використанням КЕП, зокрема – договору, що укладається в результаті продовження договору на новий строк та договору про внесення змін до договору оренди.

Проте законодавець не позбавляє права укласти згадані вище документи в письмовій формі, за умови, що на цьому наполягає переможець аукціону (орендар).

Щоб реформа відбулася, Фонд державного майна України має розробити порядок підписання документів за допомогою кваліфікованого електронного підпису, який буде опубліковано офіційному веб-сайті ФДМУ.

Про додаткові умови оренди

Змінено підхід до визначення додаткових умов оренди єдиних майнових комплексів. Розширено перелік послуг, оплата яких може бути віднесена орендодавцем до додаткових умов. Тепер це:

  • виготовлення технічних паспортів;
  • проведення реєстраційних дій;
  • незалежна оцінка;
  • аудит.

Раніше до додаткових умов додаткових умов оренди єдиного майнового комплексу відносилась лише оплата послуг юридичних та фізичних осіб (у разі їх залучення), пов’язаних виключно із проведення обов’язкового екологічного аудиту.

Про оренді знижки

Раніше для застосування орендних знижок, звільнень від сплати орендної плати було відповідне рішення представницького органу місцевого самоврядування, а у окремих випадках – наказ орендодавця, прийнятий на підставі звернення орендаря.

Зараз уточнено, що місцева рада у рішенні про орендні знижки та звільнення для певної категорії майна може передбачити, що такі пільги застосовуються без окремого рішення орендодавця. Орендарю не доведеться звертатися до орендодавця з клопотанням про застосування орендних знижок чи звільнень від орендної плати.

Раніше Верховна Рада визначила граничний строк для договорів оренди державного майна, які уклали під час воєнного стану. Строк дії таких договорів не може перевищувати 12 місяців після припинення чи скасування воєнного стану.

За матеріалами Децентралізація

відпустка на дітей заява

Статті за темою

Усі статті за темою

Органи місцевого самоврядування в Україні

Органи місцевого самоврядування (ОМС) – це виборні та інші органи територіальних громад, які мають повноваження вирішувати питання місцевого значення. Бухгалтер, який працевлаштовується у виконавчий орган місцевої ради, бюджетні установи, що фінансуються з місцевого бюджету, має розуміти не лише структуру установи, в якій працює, а й структуру ОМС, їх повноваження, у т. ч. щодо бюджету, отримання фінансування тощо. Розглянемо це детальніше.
103348

Як здійснити розрахунок заробітної плати старости: приклади

Староста – важлива посада в сучасних органах місцевого самоврядування. Дізнаємося, як розрахувати зарплату старости. Який староста має посадовий оклад, доплати й надбавки, оздоровчі, матеріальну допомогу. Закріпимо все на прикладі, що містить і бухгалтерські проведення.
17211

Стаж служби в ОМС: як обчислювати швидко та без помилок

Вислуга років пов’язана з певними заохоченнями, які отримують службовці органів місцевого самоврядування. Через це питання кількості місяців стажу є суттєвим: це й надбавка, й додаткові дні відпустки. Як визначається стаж в ОМС – у цьому огляді.
14322

Облік безоплатно отриманих основних засобів

Бюджетні установи отримують основні засоби без оплати: від юридичних і фізичних осіб як дарунок, а також від інших бюджетних установ. Як показати в обліку дарунки – від отримання до амортизації.
27670

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді