Як подати заяву-розрахунок на порталі Пенсійного фонду — покрокова інструкція

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Для отримання фінансування по лікарняних роботодавцю, як і раніше, необхідно подати заяву-розрахунок. Але тепер страхові виплати здійснює ПФУ.

подати заяву-розрахунок

Оформляємо відрядження: ☺️ 5 топрішень

Форма заяви-розрахунку залишилась незмінною, але є важлива зміна для роботодавців: подавати заяви-розрахунки необхідно до Пенсійного фонду України через особистий кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг. 

Для сформування заяви-розрахунку в електронному вигляді, користувачу-страхувальнику потрібно мати доступ до інтернету та кваліфікований електронний підпис (КЕП).

Роботодавці, які з певних причин не можуть скористатись електронним кабінетом, мають можливість скласти заяву-розрахунок в паперовій формі та подати її до будь-якого сервісного центру ПФУ. Для подання заяв-розрахунків в електронному вигляді роботодавцям не потрібно укладати з Фондом окремий договір.

zayavaRozrakhunok2023.jpg

скачати зразок заяви-розрахунку

Покрокова інструкція, як роботодавцю подати заяву-розрахунок

Крок 1. Зайдіть на вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України. Натисніть кнопку «Вхід», ідентифікуйте себе як юридичну особу, підтвердіть вхід за допомогою КЕП та паролю до нього і натисніть кнопку «Увійти».

Крок 2. В особистому кабінеті страхувальника (у меню зліва) зайдіть у розділ «Заяви-розрахунки» та оберіть кнопку «Створити нову». На екрані з’явиться форма заяви-розрахунку, в якій потрібно додати інформацію в зазначені поля. Частину з них система заповнює автоматично.

Якщо пропустити рядок, який є обов’язковим для заповнення, програма позначить поле червоним кольором. При заповненні заяви-розрахунку не слід використовувати певні символи, наприклад лапки. Про використання некоректних знаків програма повідомить написом «Поле містить заборонені символи» та позначить рядок червоним кольором.

У рядках «Дата початку періоду, за який включати ЛН (З)» та «Дата закінчення періоду, за який включати ЛН (ПО)» потрібно зазначити той період (з–по), за який до заяви-розрахунку мають потрапити лікарняні («Готові до сплати»).

Важливо: система сама обере у визначеному календарному проміжку (з – по) листки непрацездатності зі статусом «Готові до сплати». Після заповнення усіх необхідних рядків натисніть кнопку «Продовжити».

Крок 3. Після підвантаження системою готових до сплати листків непрацездатності, на екрані з’являються два додаткових поля: «Додаток про тимчасову непрацездатність» та «Додаток про тимчасову непрацездатність внаслідок нещасного випадку або профзахворювання», у яких відображені дані лікарняних кожного працівника, що відповідають страховому випадку. У Додатки потрапляють лише ті лікарняні, виплати/частину виплат за якими відшкодовує Пенсійний фонд України. 

Максимальна кількість листків непрацездатності в одній заяві-розрахунку становить 200 одиниць.

 

Крок 4. Для того, щоб внести необхідну інформацію по конкретній людині, необхідно натиснути на піктограму «олівець» у полі з прізвищем людини. В додатковому вікні, яке відкривається, деякі рядки будуть заповнені автоматично, а деякі потрібно заповнити вручну. Автоматично підтягується інформація про страховий стаж людини (загальний) та про стаж за останні 12 місяців.

У разі потреби змінити дані про страховий стаж (зокрема, коли не враховано інформацію про стаж, набутий після звітного кварталу), то це можна зробити вручну. Необхідно внести інформацію в усі поля, позначені зірочкою: «*». 

Аналогічно опрацюйте всі листки непрацездатності, включені до заяви-розрахунку, які будете надсилати до Пенсійного фонду України. 

Коли обов’язкові поля буде заповнено, натисніть кнопку «Зберегти». Після цього до заяви-розрахунку ще можна вносити зміни. 

Крок 5. Якщо заява-розрахунок оформлена в повній мірі по всіх обраних лікарняних листках, для подальшої роботи оберіть опцію «Сформувати заяву-розрахунок». Документ відкриється у новому вікні. Його можна завантажити та роздрукувати. Підпишіть заяву-розрахунок та відправте до Фонду. 

Перед відправкою перевірте сформований документ.

Успішність ваших дій по подачі заяви-розрахунку засвідчить повідомлення «Заява розрахунок. Запис збережено та відправлено на розгляд до ПФУ».

Для коректного завершення роботи із заявою-розрахунком натисніть «Ок». Після виходу з документу можна працювати з іншими сервісами порталу.

Пізніше перевірити статус лікарняного («прийнято», «не прийнято», «в опрацюванні») можна в розділі «Заява-розрахунок», опція «Пошук».

За інформцією ПФУ

Карантин зупинив позовну давність 12.03.2020 — позиція суду

 

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Лікарняні за сумісництвом у 2025 році: обчислення, приклади і табелювання

Із 04.04.2025 змінився порядок оплати лікарняних сумісникам. У статті пояснюємо на прикладах нові правила, які документи подавати, як табелювати відсутність та як правильно обчислити лікарняні за сумісництвом
209190

Повідомлення про виплату лікарняних 2025: зразок, строки, форма

Як створити та відправити повідомлення про виплату коштів в ПФУ — розповідаємо у статті. На прикладі покажемо, як подати повідомлення про виплату коштів застрахованим особам швидко і без помилок.
62729

Страховий стаж: як обчислити і коли враховувати

Дані про страховий стаж потрібні бухгалтеру в низці випадків — при нарахуванні лікарняних, декретних, пенсій та інших соціальних виплат. У консультації пояснюємо, як дізнатися свій страховий стаж та які періоди до нього включати
69960

Листок непрацездатності 2025: новації та алгоритм роботи

У статті розглянули порядок оформлення листка непрацездатності у 2025 році: хто має право на отримання, як правильно заповнити бланк, які дані необхідні для електронного та паперового варіантів. Скористайтеся актуальним бланком листка непрацездатності та зразком заповнення, щоб пришвидшити оплату лікарняних.
91365

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді