Призначення на рівнозначні або нижчі посади державної служби та служби в ОМС

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
НАДС роз’яснило окремі питання щодо призначення осіб на посади державної служби після припинення чи скасування воєнного стану.

призначення на посади державної служби та служби в ОМС

Пошук по Класифікатору професій

У період дії воєнного стану осіб призначають на посади державної служби, посади в ОМС, посади керівників суб’єктів господарювання державного сектору економіки, комунальних підприємств, установ, організацій керівником державної служби або суб’єктом призначення, сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради, начальником відповідної військової адміністрації без конкурсного відбору на підставі поданої заяви, заповненої особової картки встановленого зразка та документів, що підтверджують наявність у таких осіб громадянства України, освіти та досвіду роботи згідно з вимогами законодавства, встановленими щодо відповідних посад (ч. 5 ст. 10 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015 № 389-VIII).

НАДС у роз’ясненні від 22.06.2023 № 168-р/з наголошує, що ці держслужбовці та посадові особи місцевого самоврядування не можуть бути переведені на інші посади державної служби або посади в ОМС.

Після припинення чи скасування воєнного стану, але не пізніше шести місяців з дня його припинення чи скасування, на ці посади державної служби, посади в органах місцевого самоврядування, посади керівників суб’єктів господарювання державного сектору економіки, посади керівників комунальних підприємств, установ, організацій, на які особи призначені відповідно до абзацу першого частини п'ятої цієї статті, оголошується конкурс. Граничний строк перебування особи на посаді, на яку її призначено без конкурсу під час дії воєнного стану, становить 12 місяців з дня припинення чи скасування воєнного стану.

Ці особи, яких звільнили з посад державної служби та служби в ОМС у період дії воєнного стану, протягом одного року після припинення чи скасування воєнного стану, не можуть бути прийняті без проведення конкурсу на рівнозначні або нижчі посади державної служби та служби в ОМС.

Водночас, особи, призначені без конкурсу в період дії воєнного стану і звільнені у цей період, після припинення чи скасування воєнного стану зможуть знову вступити на державну службу виключно за результатами конкурсу. Аналогічний підхід застосовується і до осіб, які раніше обіймали посади державної служби та були звільнені з таких посад до запровадження воєнного стану, а під час воєнного стану були знову призначені на державну службу без конкурсу.

Отже, після припинення або скасування воєнного стану особи можуть бути призначені без конкурсного відбору виключно на рівнозначні або нижчі посади по відношенню до тієї посади, на яку вони були призначені відповідно до Закону України «Про державну службу», тобто з дотриманням усієї процедури призначення, а не посаду, на яку призначені без конкурсу під час дії воєнного стану.

НАДС наголошує, що прийняття рішення про призначення цих осіб на рівнозначну чи нижчу посаду є правом відповідного керівника державної служби або суб’єкта призначення, а не обов’язком.

передплата журнал для бухгалтерів

Статті за темою

Усі статті за темою

Податкові зобов’язання ОМС

Органи місцевого самоврядування теж є платниками податків. Які саме податки вони сплачують так як показати в обліку нарахування податкових зобов’язань з податків і зборів та їхнє погашення ОМС, якими є бухгалтерські проведення по нарахуванню та погашенню податкових зобов’язань – у даному огляді.
6188

Податки в ОМС: бухоблік та проведення

Сплата податків не минає нікого. І бюджетники не виключення. Навіть ті, які мають відношення до влади, зокрема й місцевої. Які податки і збори є витратами ОМС, як їх обліковувати, бухгалтерські проведення. Про це та інше – у консультації.
10025

Чи проводити щорічну оцінку в ОМС

Чи проводиться зараз щорічна оцінка виконання посадовців ОМС? Чи заміняє атестація щорічну оцінку? Ці та інші пов’язані питання – в консультації.
11784

Особливості складання розрахунків до проєктів місцевих бюджетів на 2025 рік

Проєкт місцевого бюджету на 2025 рік має ґрунтуватись на розрахунках місцевих фінансових органів, бюджетних запитах головних розпорядників коштів місцевого бюджету та показниках, що стосуються місцевих бюджетів та які будуть закладені у проєкт Держбюджету на 2025 рік. Їх містять особливості складання розрахунків місцевих бюджетів, які Мінфін доводить до місцевих фінансових органів згідно зі статтею 75 Бюджетного Кодексу.
1429

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді