Новації у публічних закупівлях– роз’яснює Мінекономіки

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
Мінекономіки оприлюднило роз’яснення від 04.08.2023 № 3323-04/40119-06.

новації у публічних закупівлях роз’яснення

Калькулятор штрафів

Мінекономіки роз’яснило зміни до особливостей здійснення публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.

У листі від 04.08.2023 № 3323-04/40119-06 Мінекономіки роз’яснює новації, запроваджені постановами КМУ від 04.07.2023 № 677 (далі– Постанова № 677) та від 07.07.2023 № 686 (далі– Постанова № 686), а також у проведенні закупівель через ЦЗО.

Щодо Постанови № 677

З 06.07.2023 набули чинності положення, які стосуються механізму розрахунку розміру плати за користування електронним каталогом, що розраховується відсотково від ціни пропозиції переможця відбору, з яким укладається договір та розміру плати за доступ до ЕСЗ через онлайн-сервіси, які мають визначатися з урахуванням ПДВ.

З 01.09.2023 наберуть чинності положення Постанови № 677, якими визначено оновлений порядок проведення замовниками закупівель через електронний каталог, а саме виключно шляхом оголошення в електронному каталозі через ЕСЗ запиту пропозицій постачальників, незалежно від вартості закупівлі, через заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про найменування, очікувану вартість, кількість, строк, місце, спосіб поставки товару, умови його оплати та кінцевий строк подання постачальником ціни пропозиції. При цьому запит пропозицій постачальників повинен містити проект договору з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.

Водночас визначено умову, за якої запит пропозицій постачальників вважається таким, що не відбувся, а саме: якщо не було подано жодної ціни пропозиції або замовником усі подані пропозиції постачальників були відхилені, а також встановлено підстави для відхилення замовником пропозицій постачальників та підстави для відміни замовником запиту пропозицій постачальників. Також розширено перелік підстав для відхилення заявки учасника адміністратором електронного каталогу та відхилення заявки учасника походженням з російської федерації/республіки білорусь.

Крім цього, визначено, що:

  • у разі коли закупівля товару, вартість якого становить або перевищує 100 тис. грн, з використанням електронного каталогу не відбулася, замовник здійснює закупівлю шляхом застосування відкритих торгів або шляхом запиту пропозицій постачальників в електронному каталозі;
  • в запиті пропозицій постачальників щодо закупівлі товару, вартість якого не перевищує 500 тис. грн, замовник може визначити інформацію про характеристики товару та їх допустимі значення, в т. ч. конкретну торговельну марку;
  • запит пропозицій постачальників щодо закупівлі товару, вартість якого дорівнює або перевищує 500 тис. грн, має містити інформацію про характеристики товару та їх допустимі значення. За результатами формування замовником в запиті пропозицій постачальників характеристик та їх допустимих значень кількість пропозицій від постачальників щодо такого товару, що відповідають характеристикам до товару, визначеного в запиті пропозицій постачальників, не може бути менше двох.

Щодо Постанови № 686

З 11.07.2023 визначено, що у разі коли замовники, які є закладами охорони здоров’я або структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій, здійснюють закупівлі лікарських засобів та медичних виробів за переліком згідно з додатком, вартість яких становить або перевищує 50 тис. грн, такі закупівлі здійснюються з використанням електронного каталогу.

У разі коли закупівля з використанням електронного каталогу шляхом запиту ціни пропозицій постачальників не відбулася, замовник здійснює закупівлю шляхом застосування відкритих торгів, не збільшуючи при цьому очікувану вартість закупівлі, або повторно шляхом запиту ціни пропозицій постачальників в електронному каталозі.

Оскільки головним органом у системі ЦОВВ, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я є МОЗ, у разі необхідності визначення приналежності суб’єкта до закладів охорони здоров’я замовники можуть додатково звертатись до МОЗ.

Закупівлі, що розпочаті до 11.07.2023, завершуються у порядку, що діяв до набрання ними чинності.

Оскільки адміністрування електронних каталогів для медичних товарів та лікарських засобів здійснює державне підприємство «Медичні закупівлі України», що визначено централізованою закупівельною організацією відповідно до постанови КМУ від 11.10.2021 № 1093, з питань формування та супроводження електронного каталогу в ЕСЗ необхідно звертатися до цього державного підприємства.

Мінекономіки звертає увагу, що 12.07.2023 проведено вебінар, в якому розглянуто тему щодо оновлень в Prozorro Market та основні зміни в роботі електронного каталогу. Вебінар розміщено за посиланням.

Щодо здійснення закупівель через ЦЗО

Централізовані закупівельні організації (ЦЗО)– юридичні особи державної або комунальної власності, що визначаються КМУ, Радою міністрів АР Крим, ОМС як замовники, які організовують і проводять тендери та закупівлі за рамковими угодами в інтересах замовників. ЦЗО набуває усіх прав та обов’язків замовників та несе відповідальність згідно із законами України.

Замовник укладає договір про закупівлю товару (товарів) та/або послуги (послуг) з переможцем процедури закупівлі за результатами тендеру та/або з переможцем відбору закупівлі за рамковою угодою, що були здійснені в його інтересах ЦЗО. Замовники надають ЦЗО необхідну інформацію про потребу для проведення тендеру та/або закупівель за рамковими угодами.

У рішенні про визначення ЦЗО може бути встановлено про обов’язковість закупівлі через ЦЗО для певного переліку замовників і визначено перелік товарів та/або послуг, закупівля яких через ЦЗО є обов’язковою.

Зміни, внесені Постановою № 686, стосуються суб’єктів, які є закладами охорони здоров’я або структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій при здійсненні безпосередньо ними закупівель лікарських засобів та медичних виробів за переліком згідно з додатком, вартість яких становить або перевищує 50 тис. грн з використанням електронного каталогу.

ЦЗО, які зобов’язані відповідним рішенням здійснювати обов’язкові закупівлі для певного переліку замовників за визначеним переліком товарів та/або послуг, здійснюють такі закупівлі шляхом проведення в інтересах визначених замовників процедури закупівлі відкриті торги та закупівлі за рамковими угодами.

акція на передплату журналів для бухгалтерів

Скористайтеся гарною нагодою та отримайте знижки на передплату на журнали «Головбух Бюджет» та «Головбух Праця та Зарплата»!

Замовляйте в редакції за номером 0 800 21 12 20

Статті за темою

Усі статті за темою

ТОП-3 способи визначення та призначення уповноваженої особи

Закон про публічні закупівлі передбачає три способи призначення уповноваженої особи, яка буде відповідальною за організацію та проведення закупівель в установі. Який спосіб обрати та на що при цьому звернути увагу детальніше в публікації.
3478

Протокол тендерного комітету – зразок

Протокол тендерного комітету – це документ, яким оформлюють рішення, прийняті на засіданні тендерного комітету. З’ясуємо, як правильно його скласти.
34552

Спрощені закупівлі – алгоритм роботи

Спрощені закупівля – це вид закупівель, що є результатом нормативного урегулювання допорогових закупівель. Головними ознаками спрощеної процедури закупівлі є необтяжливий алгоритм проведення та мінімальна кількість документів, які мають надати учасники. А звідси – можливість швидко закупити необхідні товари, роботи чи послуги.
5508

Посадова інструкція фахівця з публічних закупівель

Що повинен знати фахівець з публічних закупівель, які він має права, завдання та обов’язки і яку відповідальність нестиме у разі порушення — визначає посадова інструкція фахівця з публічних закупівель. Наведемо її зразок.
28927

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді