План реформ Уряду передбачає впровадження англійської мови в держорганах

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

3 жовтня Уряд розпочав роботу над єдиним Планом реформ до 2027 року.

Ефективність діяльності органів влади - один із пріоритетів Плану реформ до 2027 року

Наразі Уряд має повний перелік документів із пропозиціями реформ від міжнародних партнерів: від 7 рекомендацій Європейського Союзу до переліку структурних маяків Міжнародного валютного фонду. Кабмін розпочинає роботу над створенням єдиного документу – дорожньої карти реформ, що базуватиметься на основі Концепту посилення стійкості з урахуванням пропозицій партнерів.

Серед ключових завдань реформ – підвищення ефективності діяльності органів влади:

  • цифровізація діяльності державного апарату та усіх державних послуг;
  • реформа оплати праці на основі класифікації посад (грейдової системи);
  • створення ефективного «Центру Уряду».

«Саме єдиний підхід в оплаті праці передбачає прозору структуру заробітної плати. Кожен державний службовець має отримувати стабільну та прогнозовану заробітну плату, яка стане результатом продуктивної роботи, а також стійкої державної служби, яка вже показала свою ефективність під час військового вторгнення», – зазначив Міністр Кабінету Міністрів Олег Немчінов.

Пріоритетні напрямки реформ

  • впровадження в Україні англійської мови як мови міжнародного спілкування, зокрема в державних органах;
  • захист законних інтересів бізнесу від можливих протиправних дій з боку органів правопорядку та прокуратури, а також інших органів державної влади. Консолідація повноважень органів правопорядку щодо протидії правопорушенням, що посягають на економіку держави, в єдиному органі – Бюро економічної безпеки України;
  • продовження приватизації: всі державні активи, які не мають стратегічного значення для країни, будуть реалізовані на прозорих аукціонах. Наразі в держвласності перебуває близько 3600 підприємств, більшість з яких збиткові, а держава не може ними ефективно управляти. Ті, що можуть представляти інтерес для приватного бізнесу, потрібно приватизувати. Ті, що залишилися лише «на папері» – позбутись через ліквідацію. Так, за останні 12 місяців вже вдалося знайти приватних інвесторів для більш, ніж 430 об'єктів і залучити в бюджет понад 4 млрд грн. У державному управлінні потрібно залишити лише ті активи, які мають стратегічне значення та можуть генерувати прибуток, стати національними, а з часом і регіональними лідерами. Їх потрібно розвивати на державному рівні, залучати під них інвестиції та здійснювати державний контроль;
  • завершення реформи корпоративного управління на принципах OECD. Ця реформа допоможе забезпечити рівні умови роботи на ринку для державних підприємств і приватних компаній та продовжить зміцнення антикорупційних рамок, які застосовуються до державних підприємств. Принципи корпоративного управління впливають на підвищення довіри інвесторів, що впливає на збільшення інвестиційної привабливості державних підприємств. Чим більше державних підприємств стануть інвестиційно привабливими, тим більше стає прибуткових державних підприємств. Від прибутку вони будуть платити податки в державний бюджет. Чим більший бюджет країни - тим заможнішою та економічно стабільною стає країна та українці.
  • завершення реформи законодавчої бази щодо національних меншин. Це дозволить створити умови для формування та функціонування в Україні соціальної правової держави відповідно до сучасних стандартів у галузі захисту прав людини та забезпечення всебічного розвитку кожної особи незалежно від етнічного походження;
  • становлення чітких і прозори правил взаємодії держави, органів місцевого самоврядування, громадян та бізнесу, імплементація Закону України «Про адміністративну процедуру». Це дозволить знизити адміністративне навантаження, мінімізує корупційні ризики, а також гарантує права на «досудове» оскарження адміністративних рішень.

Джерело: офіційний сайт КМУ

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Повідомлення про суттєві зміни в майновому стані: хто, коли, як

Держорган НАЗК вимагає електронного декларування статків і подачі повідомлення про суттєві зміни в майновому стані, аби запобігти корупції. Хто зобов’язаний подавати це повідомлення, за яких умов і коли?
13986

Оцінювання державних службовців 2025: алгоритм

Як у 2025 році відбувається оцінювання результатів роботи державних службовців? Хто встановлює завдання та ключові показники, коли їх змінювати, і як відображають результати оцінювання державних службовців — зібрали все в одному алгоритмі
49167

Неповний робочий час держслужбовця 2025: зарплата, стаж і надбавка за ранг

Коли держслужбовець має право на неповний робочий день і чи обов’язкове його встановлення керівником? Як зміна тривалості робочого часу вплине на стаж, зарплату, надбавку за ранг і спеціальні пільги держслужби — у практичному огляді з прикладом
19875

Зарплата держслужбовців у 2025 році: посадові оклади та надбавки

Про зміни в нарахуванні зарплати держслужбовців у 2025 році, посадові оклади, граничні розміри премій, доплат та надбавок — говоримо у статті. Скористайтеся підказками експерта і нараховуйте зарплату держслужбовцям без помилок
61472

Звіт про кількісний та якісний склад державних службовців 2025: кому і як подавати

Хто подає звіт про кількісний та якісний склад державних службовців, у якому форматі, які показники включити та на які дані спиратися? У статті розберемо всі нюанси заповнення звіту та дамо підказки по заповненню.
530

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді