Роз’яснення про доплату держслужбовцю, на якого поклали функцію уповноваженої особи
КАЛЬКУЛЯТОР СТАЖУ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ ТА СЛУЖБИ В ОМС
На працівника (працівників) із штатної чисельності покладають функції уповноваженої особи як додаткової роботи з відповідною доплатою згідно із законодавством (п. 1 ч. 1 ст. 11 Закону про публічні закупівлі).
Керівники державної служби держорганів, що не провели класифікацію посад державної служби, у межах економії фонду оплати праці мають право до 31.12.2024 встановлювати держслужбовцям додаткові стимулюючі виплати за Положенням про застосування стимулюючих виплат державним службовцям, затвердженим постановою КМУ від 18.01.2017 № 15 (далі – Положення № 15). Це положення не стосується держслужбовців держорганів, що провели класифікацію посад державної служби. Тож відсутній механізм встановлення цих виплат держслужбовцям за Положенням № 15.
Водночас пунктом 3.3 Примірного положення про уповноважену особу, затвердженого наказом Мінекономіки від 08.06.2021 № 40, оплата праці (доплата) уповноваженої особи здійснюється на підставі законів та інших нормативно-правових актів України, генеральної, галузевих, регіональних угод, колективних договорів. Розмір заробітної плати (доплати) уповноваженої особи визначається у трудовому договорі (контракті) відповідно до вимог законодавства.
Отже, на думку НАДС, у 2024 році держслужбовцю державного органу, який провів класифікацію посад державної служби, доплата, передбачена пунктом 1 частини першої статті 11 Закону про публічні закупівлі, може бути встановлена в розмірі, визначеному відповідним керівником (керівником державного органу / керівником державної служби), якщо така доплата передбачена колективним договором, а також виключно в межах економії фонду оплати праці.
Оскільки Законом про публічні закупівлі встановлено імперативну норму щодо доплати у разі донавантаження працівника як уповноваженої особи, Мінекономіки вважає, що керівники замовників мають враховувати необхідність передбачати відповідні видатки на встановлення доплати.