Необхідний стаж на керівних посадах: чи враховувати сумісництво

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
НАДС прояснило питання зарахування роботи особи за сумісництвом на керівних посадах на підприємствах, в установах та організаціях до досвіду роботи на керівних посадах підприємств, установ, організацій для зайняття посади державної служби категорії «Б» у держоргані.

стаж на керівних посадах

🧮Калькулятор стажу державної служби, служби в ОМС

Особа, яка претендує на зайняття посади державної служби категорії «Б», повинна відповідати таким загальним вимогам:

  • для посад категорії «Б» у держоргані, юрисдикція якого поширюється на всю територію України, та його апараті – досвід роботи на посадах державної служби категорій «Б» чи «В» або досвід служби в ОМС, або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше двох років, вільне володіння державною мовою;
  • для посад категорії «Б» у держоргані, юрисдикція якого поширюється на територію однієї або кількох областей, міста Києва або Севастополя, та його апараті – досвід роботи на посадах державної служби категорій «Б» чи «В» або досвід служби в ОМС, або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше двох років, вільне володіння державною мовою;
  • для посад категорії «Б» в іншому державному органі, крім тих, що зазначені у пунктах 2 i 3 цієї частини, – досвід роботи на посадах державної служби категорій «Б» чи «В» або досвід служби в ОМС, або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше одного року, вільне володіння державною мовою.

Законодавство про державну службу не містить визначення поняття «досвід роботи», оскільки це є загальновживаним виразом.

До досвіду роботи включається час перебування на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.

Законодавством не передбачено вимог, за якими можна ідентифікувати особу, яка займає керівну посаду, а також не встановлено заборони включення до досвіду роботи часу перебування на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності особи за сумісництвом.

Згідно інформації, викладеної у відповідях на запитання 25 розділу «Суб’єкти декларування» роз’яснення НАЗК від 29.12.2021 № 11, адміністративно-господарські функції (обов’язки) – це обов’язки з управління або розпорядження державним, комунальним майном (установлення порядку його зберігання, переробки, реалізації забезпечення контролю за цими операціями тощо).

Такі повноваження в різному обсязі є у начальників планово-господарських, постачальницьких, фінансових відділів і служб, їхніх заступників, керівників відділів підприємств тощо.

Організаційно-розпорядчі функції (обов’язки) – це обов’язки щодо здійснення керівництва галуззю промисловості, трудовим колективом, ділянкою роботи, виробничою діяльністю окремих працівників на підприємствах, в установах чи організаціях незалежно від форм власності.

Такі функції виконують, зокрема, керівники міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, державних, комунальних підприємств, установ, організацій, структурних підрозділів, їхні заступники, особи, які керують ділянками робіт.

Отже, під керівною посадою можна розуміти посаду, до основних обов’язків за якою належить здійснення організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій.

Положеннями Закону «Про державну службу» не встановлює який саме досвід роботи повинна мати особа, яка претендує на зайняття відповідної посади державної служби:

  • отриманий за основним місцем роботи;
  • чи за сумісництвом.

Отже, робота особи за сумісництвом на керівних посадах підприємств, установ, організацій та здійснення нею організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій може бути зарахована до досвіду роботи на керівних посадах підприємств, установ, організацій для зайняття посади державної служби категорії «Б» у держоргані.

Найменування посад (професій) працівників визначають відповідно до Національного класифікатора України ДК 003:2010 «Класифікатор професій», затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 28.07.2010 № 327.

Із роз’яснення НАДС від 23.09.2024 № 185-р/з

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Повідомлення про суттєві зміни в майновому стані: хто, коли, як

Держорган НАЗК вимагає електронного декларування статків і подачі повідомлення про суттєві зміни в майновому стані, аби запобігти корупції. Хто зобов’язаний подавати це повідомлення, за яких умов і коли?
13980

Оцінювання державних службовців 2025: алгоритм

Як у 2025 році відбувається оцінювання результатів роботи державних службовців? Хто встановлює завдання та ключові показники, коли їх змінювати, і як відображають результати оцінювання державних службовців — зібрали все в одному алгоритмі
49166

Неповний робочий час держслужбовця 2025: зарплата, стаж і надбавка за ранг

Коли держслужбовець має право на неповний робочий день і чи обов’язкове його встановлення керівником? Як зміна тривалості робочого часу вплине на стаж, зарплату, надбавку за ранг і спеціальні пільги держслужби — у практичному огляді з прикладом
19873

Зарплата держслужбовців у 2025 році: посадові оклади та надбавки

Про зміни в нарахуванні зарплати держслужбовців у 2025 році, посадові оклади, граничні розміри премій, доплат та надбавок — говоримо у статті. Скористайтеся підказками експерта і нараховуйте зарплату держслужбовцям без помилок
61453

Звіт про кількісний та якісний склад державних службовців 2025: кому і як подавати

Хто подає звіт про кількісний та якісний склад державних службовців, у якому форматі, які показники включити та на які дані спиратися? У статті розберемо всі нюанси заповнення звіту та дамо підказки по заповненню.
530

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді