Особливості запровадження простою для держслужбовців

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
НАДС роз’яснило окремі питання забезпечення держслужбовцями ефективного виконання функцій державних органів в умовах воєнного стану.

простій для держслужбовців

🧮 Калькулятор середньооблікової чисельності штатних працівників

Простій – це зупинення роботи, викликане відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами.

Запровадження простою у діяльності держслужбовців можливе тільки у разі наявності підстав, що визначені статтею 34 КЗпП, і передбачає існування обставин невідворотної сили та інших обставин, які спричинили відсутність організаційних або технічних умов, необхідних для здійснення встановлених для посади державного службовця повноважень, безпосередньо пов’язаних з виконанням завдань і функцій державного органу.

Рішення (накази, розпорядження) мають містити посилання:

  • на фактичні обставини, які б свідчили про відсутність необхідних умов для здійснення державними службовцями повноважень за посадою;
  • об’єктивну неможливість виконання ними посадових обов’язків саме через настання цих обставин.

Дія воєнного стану на території України не може слугувати безумовною підставою оголошення простою у роботі державного органу, його апарату (секретаріату), структурного підрозділу, територіального органу або у роботі окремих державних службовців у разі, якщо відсутні чинники запровадження простою, передбачені статтею 34 КЗпП.

Обов’язковою умовою для запровадження простою у роботі держслужбовців є відсутність організаційних і технічних можливостей для виконання посадових обов’язків, зокрема, відсутність можливостей організувати виконання ними завдань за посадою за межами адміністративної будівлі державного органу (дистанційну роботу), у т. ч. з можливістю віддаленого доступу за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, залежно від особливостей реалізації функцій і завдань держоргану.

Під час розгляду питання щодо запровадження простою держслужбовців та прийняття відповідного рішення має бути враховано таке:

  • обов’язковим чинником запровадження простою держслужбовців є відсутність умов, необхідних для здійснення ними повноважень за посадою, та об’єктивна неможливість виконання ними посадових обов’язків, у т. ч. відсутність можливостей організувати дистанційну роботу;
  • рішення про запровадження простою має ґрунтуватись на фактичних обставинах, що свідчать про наявність підстав для оголошення простою;
  • період перебування держслужбовця y простої не може перевищувати часу дії обставин, що спричинили неможливість виконання ним обов’язків за посадою.

Із роз’яснення НАДС від 14.10.2024 № 189-р/з

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Повідомлення про суттєві зміни в майновому стані: хто, коли, як

Держорган НАЗК вимагає електронного декларування статків і подачі повідомлення про суттєві зміни в майновому стані, аби запобігти корупції. Хто зобов’язаний подавати це повідомлення, за яких умов і коли?
13965

Оцінювання державних службовців 2025: алгоритм

Як у 2025 році відбувається оцінювання результатів роботи державних службовців? Хто встановлює завдання та ключові показники, коли їх змінювати, і як відображають результати оцінювання державних службовців — зібрали все в одному алгоритмі
49143

Неповний робочий час держслужбовця 2025: зарплата, стаж і надбавка за ранг

Коли держслужбовець має право на неповний робочий день і чи обов’язкове його встановлення керівником? Як зміна тривалості робочого часу вплине на стаж, зарплату, надбавку за ранг і спеціальні пільги держслужби — у практичному огляді з прикладом
19856

Зарплата держслужбовців у 2025 році: посадові оклади та надбавки

Про зміни в нарахуванні зарплати держслужбовців у 2025 році, посадові оклади, граничні розміри премій, доплат та надбавок — говоримо у статті. Скористайтеся підказками експерта і нараховуйте зарплату держслужбовцям без помилок
61416

Звіт про кількісний та якісний склад державних службовців 2025: кому і як подавати

Хто подає звіт про кількісний та якісний склад державних службовців, у якому форматі, які показники включити та на які дані спиратися? У статті розберемо всі нюанси заповнення звіту та дамо підказки по заповненню.
521

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді