Особливості запровадження простою для держслужбовців

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
НАДС роз’яснило окремі питання забезпечення держслужбовцями ефективного виконання функцій державних органів в умовах воєнного стану.

простій для держслужбовців

🧮 Калькулятор середньооблікової чисельності штатних працівників

Простій – це зупинення роботи, викликане відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами.

Запровадження простою у діяльності держслужбовців можливе тільки у разі наявності підстав, що визначені статтею 34 КЗпП, і передбачає існування обставин невідворотної сили та інших обставин, які спричинили відсутність організаційних або технічних умов, необхідних для здійснення встановлених для посади державного службовця повноважень, безпосередньо пов’язаних з виконанням завдань і функцій державного органу.

Рішення (накази, розпорядження) мають містити посилання:

  • на фактичні обставини, які б свідчили про відсутність необхідних умов для здійснення державними службовцями повноважень за посадою;
  • об’єктивну неможливість виконання ними посадових обов’язків саме через настання цих обставин.

Дія воєнного стану на території України не може слугувати безумовною підставою оголошення простою у роботі державного органу, його апарату (секретаріату), структурного підрозділу, територіального органу або у роботі окремих державних службовців у разі, якщо відсутні чинники запровадження простою, передбачені статтею 34 КЗпП.

Обов’язковою умовою для запровадження простою у роботі держслужбовців є відсутність організаційних і технічних можливостей для виконання посадових обов’язків, зокрема, відсутність можливостей організувати виконання ними завдань за посадою за межами адміністративної будівлі державного органу (дистанційну роботу), у т. ч. з можливістю віддаленого доступу за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, залежно від особливостей реалізації функцій і завдань держоргану.

Під час розгляду питання щодо запровадження простою держслужбовців та прийняття відповідного рішення має бути враховано таке:

  • обов’язковим чинником запровадження простою держслужбовців є відсутність умов, необхідних для здійснення ними повноважень за посадою, та об’єктивна неможливість виконання ними посадових обов’язків, у т. ч. відсутність можливостей організувати дистанційну роботу;
  • рішення про запровадження простою має ґрунтуватись на фактичних обставинах, що свідчать про наявність підстав для оголошення простою;
  • період перебування держслужбовця y простої не може перевищувати часу дії обставин, що спричинили неможливість виконання ним обов’язків за посадою.

Із роз’яснення НАДС від 14.10.2024 № 189-р/з

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Електронна декларація – заповнення

Детальний алгоритм заповнення оновленої електронної декларації – у статті. Розділ за розділом без помилок разом із порадами від експерта.
83926

Чи проводити щорічну оцінку в ОМС

Чи проводиться зараз щорічна оцінка виконання посадовців ОМС? Чи заміняє атестація щорічну оцінку? Ці та інші пов’язані питання – в консультації
19757

Дистанційна робота в держорганах, ОМС, бюджетних установах

Держслужбовці та працівники держорганів, ОМС, бюджетних установ мають право працювати дистанційно за умови наявності організаційних і технічних можливостей для виконання посадових обов’язків. Розглянемо чим потрібно керуватись та що зробити для впровадження дистанційної роботи.
23293

Благодійна допомога ОМС

Стаття присвячена питанню законного способу отримання благодійної допомоги органами місцевого самоврядування
14946

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді