Як ДПС перевіряє КЕП на податковій накладній
Інструкція до нових форм податкової накладної та розрахунку коригування
Вимоги щодо накладення кваліфікованого електронного підпису (КЕП), у т. ч. щодо делегування права підпису податкової накладної (ПН) та/або розрахунку коригування (РК) іншій посадовій особі платника податку визначені пунктом 10 Порядку № 1246.
Для надання права підпису електронних документів іншим особам, яким делеговано право підпису, платник повідомляє про них контролюючий орган, в якому перебуває на обліку. Для цього надсилає в електронному вигляді повідомлення про надання інформації щодо КЕП, до якого вноситься інформація про підписувача (підписувачів), якому (яким) надається право підпису електронних документів.
Податкова накладна – електронний документ, який складається платником ПДВ відповідно до вимог ПК в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
До Єдиного реєстру податкових накладних (ЄРПН) приймають ПН/РК, складені в електронній формі з накладенням КЕП головного бухгалтера/бухгалтера або КЕП керівника (у разі відсутності у постачальника посади бухгалтера) та кваліфікованої електронної печатки.
Після надходження ПН/РК до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, у т. ч. чинності КЕП, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника ПДВ такої ПН/РК. Цю перевірку проводять на підставі отриманих даних про:
- керівника підприємства відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань;
- головного бухгалтера відповідно до поданої до ДПС заяви за формою 1-ОПП;
- уповноваженої особи відповідно до поданого повідомлення про надання інформації щодо КЕП (за формою визначеною Порядком № 557), яким керівником платника ПДВ уповноважено таку особу на підписання ПН.
У разі надсилання на реєстрацію до ЄРПН посадовою особою ПН/РК, які складені посадовою/уповноваженою особою відповідно до статті 6 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», ПН/РК приймаються до реєстрації, за умови проходження всіх обов’язкових перевірок.
Із ІПК від 02.12.2024 № 5511/ІПК/99-00-12-02-05