Як ДПС перевіряє КЕП на податковій накладній

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
Податківці роз’яснили щодо перевірки КЕП під час приймання ПН/РК на реєстрацію до ЄРПН.

image26

📌 Інструкція до нових форм ПН та РК

Вимоги щодо накладення кваліфікованого електронного підпису (КЕП), у т. ч. щодо делегування права підпису податкової накладної (ПН) та/або розрахунку коригування (РК) іншій посадовій особі платника податку визначені пунктом 10 Порядку № 1246.

Для надання права підпису електронних документів іншим особам, яким делеговано право підпису, платник повідомляє про них контролюючий орган, в якому перебуває на обліку. Для цього надсилає в електронному вигляді повідомлення про надання інформації щодо КЕП, до якого вноситься інформація про підписувача (підписувачів), якому (яким) надається право підпису електронних документів.

Податкова накладна – електронний документ, який складається платником ПДВ відповідно до вимог ПК в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

До Єдиного реєстру податкових накладних (ЄРПН) приймають ПН/РК, складені в електронній формі з накладенням КЕП головного бухгалтера/бухгалтера або КЕП керівника (у разі відсутності у постачальника посади бухгалтера) та кваліфікованої електронної печатки.

Після надходження ПН/РК до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, у т. ч. чинності КЕП, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника ПДВ такої ПН/РК. Цю перевірку проводять на підставі отриманих даних про:

  • керівника підприємства відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань;
  • головного бухгалтера відповідно до поданої до ДПС заяви за формою 1-ОПП;
  • уповноваженої особи відповідно до поданого повідомлення про надання інформації щодо КЕП (за формою визначеною Порядком № 557), яким керівником платника ПДВ уповноважено таку особу на підписання ПН.

У разі надсилання на реєстрацію до ЄРПН посадовою особою ПН/РК, які складені посадовою/уповноваженою особою відповідно до статті 6 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», ПН/РК приймаються до реєстрації, за умови проходження всіх обов’язкових перевірок.

Із ІПК від 02.12.2024 № 5511/ІПК/99-00-12-02-05

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Реєстрація податкових накладних 2025

Як зареєструвати податкову накладну в 2025 році швидко і без помилок? Маємо відповіді та рішення! Про термін реєстрації податкових накладних та умови реєстрації та блокування ПН розповість експерт. Не встигли – маєте знати штрафи за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної, їх теж підкажемо в огляді.
64309

Призупинення дії трудового договору: що в Податковому розрахунку

Призупинення трудових відносин як альтернатива відпустці за власний рахунок з’явилася під час дії воєнного стану. Чи зазначати в Додатку Д5 реквізити наказу про призупинення дії трудового договору, як заповнити при цьому Додатки Д1 та 4ДФ, — дізнаєтеся з цього огляду
22033

Форма 20-ОПП: алгоритм та зразок заповнення

У 2025 році подавайте форму №20-ОПП за новим бланком, який діє з 25 листопада 2024 року. У статті знайдете актуальний бланк, зразок заповнення, а також всю необхідну інформацію про заяву за формою 20-ОПП.
53413

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді