Як ДПС перевіряє КЕП на податковій накладній

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
Податківці роз’яснили щодо перевірки КЕП під час приймання ПН/РК на реєстрацію до ЄРПН.

image59

📌 Заповніть ПН та РК без помилок

Вимоги щодо накладення кваліфікованого електронного підпису (КЕП), у т. ч. щодо делегування права підпису податкової накладної (ПН) та/або розрахунку коригування (РК) іншій посадовій особі платника податку визначені пунктом 10 Порядку № 1246.

Для надання права підпису електронних документів іншим особам, яким делеговано право підпису, платник повідомляє про них контролюючий орган, в якому перебуває на обліку. Для цього надсилає в електронному вигляді повідомлення про надання інформації щодо КЕП, до якого вноситься інформація про підписувача (підписувачів), якому (яким) надається право підпису електронних документів.

Податкова накладна – електронний документ, який складається платником ПДВ відповідно до вимог ПК в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

До Єдиного реєстру податкових накладних (ЄРПН) приймають ПН/РК, складені в електронній формі з накладенням КЕП головного бухгалтера/бухгалтера або КЕП керівника (у разі відсутності у постачальника посади бухгалтера) та кваліфікованої електронної печатки.

Після надходження ПН/РК до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, у т. ч. чинності КЕП, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника ПДВ такої ПН/РК. Цю перевірку проводять на підставі отриманих даних про:

  • керівника підприємства відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань;
  • головного бухгалтера відповідно до поданої до ДПС заяви за формою 1-ОПП;
  • уповноваженої особи відповідно до поданого повідомлення про надання інформації щодо КЕП (за формою визначеною Порядком № 557), яким керівником платника ПДВ уповноважено таку особу на підписання ПН.

У разі надсилання на реєстрацію до ЄРПН посадовою особою ПН/РК, які складені посадовою/уповноваженою особою відповідно до статті 6 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», ПН/РК приймаються до реєстрації, за умови проходження всіх обов’язкових перевірок.

Із ІПК від 02.12.2024 № 5511/ІПК/99-00-12-02-05

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Декларація про доходи: алгоритм заповнення

Актуальний бланк і зразок заповнення декларації про майновий стан і доходи у консультації допоможуть вам швидко та без помилок упоратися із власним документом
74474

Середньооблікова кількість штатних працівників: як розрахувати

Коли справа доходить до подання звітності, у бухгалтера постають питання, адже є сумісники, декретниці, мобілізовані, нові працівники й ті, що звільнилися. Давайте розбиратися на прикладах, як розраховується середньооблікова кількість штатних працівників.
107545

Розрахунок коригування до податкової накладної

Розрахунок коригування дає змогу внести зміни до вже зареєстрованої податкової накладної. У консультації знайдете бланк розрахунку коригування 2025 та зразки його заповнення.
166045

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді