Як ДПС перевіряє КЕП на податковій накладній

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
Податківці роз’яснили щодо перевірки КЕП під час приймання ПН/РК на реєстрацію до ЄРПН.

image74

📌 Заповніть ПН та РК без помилок

Вимоги щодо накладення кваліфікованого електронного підпису (КЕП), у т. ч. щодо делегування права підпису податкової накладної (ПН) та/або розрахунку коригування (РК) іншій посадовій особі платника податку визначені пунктом 10 Порядку № 1246.

Для надання права підпису електронних документів іншим особам, яким делеговано право підпису, платник повідомляє про них контролюючий орган, в якому перебуває на обліку. Для цього надсилає в електронному вигляді повідомлення про надання інформації щодо КЕП, до якого вноситься інформація про підписувача (підписувачів), якому (яким) надається право підпису електронних документів.

Податкова накладна – електронний документ, який складається платником ПДВ відповідно до вимог ПК в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

До Єдиного реєстру податкових накладних (ЄРПН) приймають ПН/РК, складені в електронній формі з накладенням КЕП головного бухгалтера/бухгалтера або КЕП керівника (у разі відсутності у постачальника посади бухгалтера) та кваліфікованої електронної печатки.

Після надходження ПН/РК до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, у т. ч. чинності КЕП, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника ПДВ такої ПН/РК. Цю перевірку проводять на підставі отриманих даних про:

  • керівника підприємства відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань;
  • головного бухгалтера відповідно до поданої до ДПС заяви за формою 1-ОПП;
  • уповноваженої особи відповідно до поданого повідомлення про надання інформації щодо КЕП (за формою визначеною Порядком № 557), яким керівником платника ПДВ уповноважено таку особу на підписання ПН.

У разі надсилання на реєстрацію до ЄРПН посадовою особою ПН/РК, які складені посадовою/уповноваженою особою відповідно до статті 6 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», ПН/РК приймаються до реєстрації, за умови проходження всіх обов’язкових перевірок.

Із ІПК від 02.12.2024 № 5511/ІПК/99-00-12-02-05

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Земельний податок: сплата, пільги, декларація

Плата за землю — це місцевий податок, який має дві форми. Перша — орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності. Друга — земельний податок, який справляється за земельні ділянки іншої власності, наприклад приватної. Розглянемо розмір та правила плати за землю у 2025 та 2026 році
134361

ЄСВ 2026

Про максимальний та мінімальний ЄСВ 2026 року, про базу його нарахування, які ставки ЄСВ застосовуються, коли та як сплачувати єдиний соціальний внесок у 2026 році, як застосовується мінімальна база ЄСВ, приклад заповнення Додатка Д1 до Податкового розрахунку — у цьому огляді
1487

Розрахунок Уточнюючий — виправляємо помилки в Об’єднаному звіті

Податковий розрахунок чималий за розміром та кількістю інформації, яку туди потрібно туди записати. Тож помилки у звіті — не рідкість. Експерт розкаже, як виправити помилки через уточнюючий звіт, і покаже на прикладах як це зробити
488710

Реєстрація податкових накладних у 2025 році

Як зареєструвати податкову накладну в 2025 році швидко і без помилок? Маємо відповіді та рішення! Про термін реєстрації податкових накладних та умови реєстрації та блокування ПН розповість експерт. Не встигли – маєте знати штрафи за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної, їх теж підкажемо в огляді
82071

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді