Подайте звітність про трудові відносини до ПФУ для бронювання працівників

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Роботодавці критично важливих установ та організацій повинні подавати відомості про зміни у трудових відносинах працівників до ПФУ через вебпортал електронних послуг. Відомості необхідно надати не пізніше наступного дня після відповідної події (прийняття, переведення, звільнення, поновлення, тимчасового припинення/відновлення дії трудового договору)

Подайте звітність про трудові відносини до ПФУ для бронювання працівників

ЄСВ з мінзарплати: 4 приклади

На виконання п. 6 постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану» від 05.06.2024 № 650 (далі – Постанова КМУ № 650) Пенсійний фонд України забезпечив технічну можливість подання:

  • органами державної влади,
  • іншими державними органами,
  • органами місцевого самоврядування,
  • підприємствами, установами та організаціями, які є критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період,
  • підприємствами, установами та організаціями, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період:
  • через вебпортал електронних послуг portal.pfu.gov.ua в електронній формі відомостей, зазначених у п. 5 цієї постанови, для оформлення бронювання військовозобов’язаних працівників.

Тобто, реалізовано подання засобами вебпорталу Пенсійного фонду України оперативної звітності про трудові відносини працівників для забезпечення електронної інформаційної взаємодії між реєстром застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування та Єдиним державним реєстром призовників, військовозобов’язаних та резервістів під час оформлення бронювання військовозобов’язаних працівників у режимі реального часу.

Проте, на підставі постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час» від 22.11.2024 № 1332 (далі – Постанова КМУ № 1332, набрання чинності – 01.12.2024) окремі пункти, в тому числі – 5-6, Постанови КМУ № 650 втратили чинність.

Наразі пп. 4 п. 2 Постанови КМУ № 1332 встановлює, що:

  • органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації, які є критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період, підприємства, установи та організації, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, не пізніше ніж протягом наступного дня після:
  • прийняття працівника на роботу,
  • переміщення його з одного структурного підрозділу до іншого або переведення на іншу постійну посаду або роботу,
  • звільнення,
  • поновлення на роботі,
  • тимчасового припинення/відновлення дії трудового договору:
  • подають Пенсійному фонду України відповідні відомості через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України в електронній формі з обов’язковим накладенням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.

Тобто, пп. 4 п. 2 Постанови КМУ № 1332 визначає коло страхувальників для подання електронних відомостей про трудові відносини працівників та встановлює термін подання зазначених відомостей. У разі недотримання терміну подання такої інформації, дані про трудові відносини до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування не завантажуються і, як результат, не можуть бути оперативно передані до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів, у зв’язку з їх відсутністю.

Відповідно до п. 4 Постанови № 1332:

  • Пенсійному фонду України та Міністерству оборони протягом місяця з дня набрання чинності цією постановою забезпечити електронну інформаційну взаємодію між:
  • реєстром застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування;
  • та Єдиним державним реєстром призовників, військовозобов’язаних та резервістів щодо:
  • працівників підприємств, установ та організацій, зазначених у пп. 4 п. 2 цієї постанови, віком від 17 до 60 років, їх посад та відповідність умовам, зазначеним в абз. 3 п. 8 Порядку бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час, для оформлення бронювання військовозобов’язаних за списком військовозобов’язаних під час воєнного стану в електронній формі та застосування відомостей зазначених реєстрів відповідно до Порядку бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час.

Згідно п. 5 Постанови № 1332:

  • Пенсійному фонду України забезпечити протягом одного місяця з дня набрання чинності цією постановою технічну можливість подання:
  • органами державної влади,
  • іншими державними органами,
  • органами місцевого самоврядування,
  • підприємствами, установами та організаціями, які є критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період,
  • підприємствами, установами та організаціями, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період:
  • Пенсійному фонду України через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України в електронній формі відомостей, зазначених у п. 4 цієї постанови.

Тобто, органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації, які є критично важливими, повинні оперативно подавати відомості про трудові відносини свого працівника засобами вебпорталу Пенсійного фонду України в термін – не пізніше ніж протягом наступного дня після настання відповідної події для внесення такої інформації до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Для подання відомостей через кабінет страхувальника призначено пункт меню:

  • «Комунікації з ПФУ»;
  • «Відомості про трудові відносини (оперативне подання інформації)»;
  • «Повідомлення про зміни в трудових відносинах».

Після подання роботодавцем зазначених відомостей через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України дані в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування оновлюються впродовж доби.

ПФУ звертає увагу, що наразі не передбачено внесення змін, скасування або видалення поданих страхувальником засобами вебпорталу Пенсійного фонду повідомлень про зміни в трудових відносинах.

Джерело: офіційний сайт ГУ ПФУ в Чернівецькій області

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як заповнити та подати до Казначейства картку із зразками підписів

Картка зі зразками підписів та відбитка печатки 2025: актуальний бланк та зразки заповнення. Розкажемо, коли подавати та як подавати картку. Маємо для вас інструкцію заповнення, з нею впораєтеся швидко і без помилок
73276

Матеріальна допомога на поховання в бюджетних установах

Матеріальна допомога на поховання в бюджетних установах не виплачується за кошти державного чи місцевого бюджету. Це забороняє підпункт «б» пункту 4 постанови КМУ від 30.08.2002 № 1298. А от допомогу на поховання як страхову виплату виплачує роботодавець за рахунок коштів, отриманих від ПФУ, за умови надання потрібних документів про смерть працівника чи члена його сім’ї
16853

Хто може виконувати обов’язки головного бухгалтера на час його відсутності

Головний бухгалтер установи — посадова особа, керівник структурного підрозділу — бухгалтерської служби. Він має право другого підпису. Тож відсутність цієї особи, навіть тимчасова (через відпустку, хворобу чи звільнення), може паралізувати установу. Аби цього не сталось, керівник установи має дбати про свого бухгалтера та знати коли та хто може виконувати обов’язки головного бухгалтера на період його відсутності. Хто може замінити головбуха та як це оформити — розповідаємо у статті
23042

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді