Чи вносити до колективного договору норми трудового законодавства

363

Запитання

Чи обов’язково вносити до колективного договору норми трудового законодавства, адже вони є в законодавстві?

Відповідь

Так, обов’язково. Пояснимо чому.

Колективний договір укладають установи і організації незалежно від форм власності і господарювання, які використовують найману працю і мають право юридичної особи (ст. 2 Закону України «Про колективні договори і угоди» від 01.07.1993 № 3356-XII; далі — Закон про колективні договори та ст. 11 Кодексу законів про працю України; КЗпП).

Колективний договір укладають, з однієї сторони, роботодавці, з іншої — один або кілька профспілкових органів, а у разі їх відсутності — представники працівників, яких обрав трудовий колектив (ч. 1 ст. 3 Закону про колективні договори).

Зміст колективного договору визначають його сторони в межах своєї компетенції. Так, якщо конкретні розміри тарифних ставок, посадових окладів працівників бюджетних установ визначає законодавство, то усі інші питання щодо трудових і соціально-економічних відносин обумовлюють під час укладання колективного договору.

Зокрема, установи мають право обирати та встановлювати у колективному договорі розміри надбавок, доплат, систему винагород, премій та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат з дотриманням законодавства.

Тобто колективний договір є нормативним актом, який регулює виробничі, трудові та соціально-економічні відносини в установі. До нього обов’язково потрібно включати норми трудового законодавства, якщо їх закріплення в колективному договорі передбачено в законодавчих актах.

Заборонено включати до колективного договору умови, що погіршують порівняно з чинним законодавством становище працівників ч. 3 ст. 5 Закону про колективні договори.

меми про бухгалтерів

Працюйте, відпочивайте й не забувайте, що поки ціни у відпустці – працюють знижки на передплату е-журналів «Головбух Бюджет» та «Головбух Праця та Зарплата».

Поспішайте – даруємо 2000 грн на передплату.

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Бухгалтерська довідка – ЗРАЗОК

Для яких саме господарських операцій складається бухгалтерська довідка? Яку інформацію у ній вказувати? Відповімо на запитання й наведемо зразки заповнення для різних робочих ситуацій.
47015

Списання ліків у бюджетній установі

Прочитайте, що робити з лікарськими засобами після того, як спливе термін їх придатності та як правильно списати протерміновані ліки.
13147

Інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів: заповнення без помилок

На підставі акта введення в експлуатацію основних засобів, акта приймання-передачі основних засобів, технічної та іншої супровідної документації бухгалтер формує регістри аналітичного обліку. Серед них – інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів бюджетних установ. Розглянемо детально, як її заповнити.
64296