Чи вносити до колективного договору норми трудового законодавства

432

Запитання

Чи обов’язково вносити до колективного договору норми трудового законодавства, адже вони є в законодавстві?

Відповідь

Так, обов’язково. Пояснимо чому.

Колективний договір укладають установи і організації незалежно від форм власності і господарювання, які використовують найману працю і мають право юридичної особи (ст. 2 Закону України «Про колективні договори і угоди» від 01.07.1993 № 3356-XII; далі — Закон про колективні договори та ст. 11 Кодексу законів про працю України; КЗпП).

Колективний договір укладають, з однієї сторони, роботодавці, з іншої — один або кілька профспілкових органів, а у разі їх відсутності — представники працівників, яких обрав трудовий колектив (ч. 1 ст. 3 Закону про колективні договори).

Зміст колективного договору визначають його сторони в межах своєї компетенції. Так, якщо конкретні розміри тарифних ставок, посадових окладів працівників бюджетних установ визначає законодавство, то усі інші питання щодо трудових і соціально-економічних відносин обумовлюють під час укладання колективного договору.

Зокрема, установи мають право обирати та встановлювати у колективному договорі розміри надбавок, доплат, систему винагород, премій та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат з дотриманням законодавства.

Тобто колективний договір є нормативним актом, який регулює виробничі, трудові та соціально-економічні відносини в установі. До нього обов’язково потрібно включати норми трудового законодавства, якщо їх закріплення в колективному договорі передбачено в законодавчих актах.

Заборонено включати до колективного договору умови, що погіршують порівняно з чинним законодавством становище працівників ч. 3 ст. 5 Закону про колективні договори.

передплата журнал для бухгалтерів

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Акт списання основних засобів – бланк та зразок

Якщо основний засіб вибуває з установи через його ліквідацію або часткову ліквідацію, таке вибуття оформляють актом. Акт списання буває чотирьох видів. Наразі поговоримо про акт списання основних засобів.
123555

Акт списання матеріалів: бланк

Акт на списання матеріалів за рішенням Мінфіну було змінено на акт списання запасів. Але, як і раніше, акт — це підстава відносити вартість використаних матеріалів до витрат. Розглянемо, як його складати.
307168

Посадова інструкція бухгалтера бюджетної установи – зразок

Прийняли на роботу нового бухгалтера? Ознайомте його з посадовими обов’язками, правами та відповідальністю. Для цього скачайте актуальний зразок посадової інструкції бухгалтера бюджетної установи.
70158