Як обліковувати пеню

5487

Запитання

Як обліковувати кошти від сплати пені?

Відповідь

Власні надходження бюджетних установ — це кошти, які бюджетні установи отримують як плату за надання послуг, виконання робіт, гранти, дарунки та благодійні внески, кошти від реалізації продукції чи майна та іншої діяльності (п. 15 ч. 1 ст. 2 Бюджетного кодексу України; БК).

ТРИ ЗАПИТАННЯ ДО БУХГАЛТЕРА ❓⏩

Власні надходження бюджетні установи отримують додатково до загального фонду бюджету (ч. 4 ст. 13 БК). Вони належать до спеціального фонду бюджету та поділяються на групи (підгрупи), серед яких:

  • плата за послуги, які бюджетні установи надають згідно з їх основною діяльністю;
  • надходження бюджетних установ від додаткової (господарської) діяльності.

Оскільки штрафні санкції (неустойка, штраф, пеня) не є ціною послуг вартісного характеру, їх не можна вважати власними надходженнями бюджетних установ.

До доходів загального фонду державного бюджету, зокрема, належать кошти від санкцій (штрафи, пеня тощо), які застосовують відповідно до закону (крім штрафів, визначених п. 37-39 ч. 1 ст. 64, п. 26 і 27 ч. 1 ст. 66 та п. 11, 12, 13 і 131 ч. 1 ст. 69 БК; п. 23 ч. 2 ст. 29 БК).

До доходів загального фонду місцевих бюджетів належать адміністративні штрафи, які накладають місцеві органи виконавчої влади та виконавчі органи місцевих рад або утворені ними адміністративні комісії (п. 38 ч. 1 ст. 64, п. 12 ч. 1 ст. 69 БК).

Бюджетна класифікація, затверджена наказом Мінфіну від 14.01.2011 № 11, не визначає окремого коду для зарахування штрафних санкцій (неустойки, штрафу, пені) у випадках, коли учасник господарських відносин порушує правила ведення господарської діяльності, не виконує або неналежно виконує господарське зобов’язання.

Оскільки окремого коду бюджетної класифікації для зарахування неустойки, пені та штрафів немає, їх доцільно обліковувати за кодом класифікації доходів бюджету 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції».

Джерело: Лист МФУ від 29.01.2018 № 35140-05/23-92/252

додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Облік запасів: субрахунки, документація, проведення

Вести облік запасів у бюджетному підприємстві простіше, коли маєш підказки від експертів. Розгляньмо, які є групи обліку запасів, які використовувати субрахунки та КЕКВ, як документально оформити облік запасів. А на прикладах покажемо, як відобразити в обліку запаси
170931

Витрати майбутніх періодів: як облікувати

У огляді про те, що таке витрати майбутніх періодів та все про їхній бухгалтерський облік, зокрема облік передплати за оренду, періодичні видання, ліцензію за використання програмного забезпечення
44806

Примітки до фінансової звітності — Форма № 5-дс: заповнюємо з експертом

Примітки до річної фінансової звітності — завершальний звіт. Для бюджетних установ — це форма 5-дс, яку наприкінці 2025 року вирішили оновити. У консультації підготували для вас актуальний бланк форми 5-дс та повну інструкцію зі складання приміток до річної фінансової звітності бюджетної установи. Підкажемо, де можуть ховатися помилки під час заповнення приміток до фінансової звітності.
83458

Технікоекономічне обґрунтування необхідності списання майна: зразок заповнення

Щоб зняти майно з балансу, треба скласти техніко-економічне обґрунтування. У статті розглянемо на прикладі, як скласти технікоекономічне обґрунтування необхідності списання державного майна.
230