Колективний договір не зареєстрований: чи є відповідальність

1281

Запитання

Сільська рада уклала колективний договір і не провела його повідомну реєстрацію. Ревізори зазначили про це в акті ревізії. Чи передбачає законодавство відповідальність посадових осіб установи за те, що вони не подали колективний договір на реєстрацію?

Відповідь

Колективні договори підлягають повідомній реєстрації місцевими органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування (ч. 11 ст. 9 Закону України «Про колективні договори і угоди» від 01.07.1993 № 3356-ХІІ). Зміни і доповнення, які вносять до колективного договору, також підлягають повідомній реєстрації. Реєстрація є завершальним етапом укладення та підписання колективного договору.

Ревізори звертають увагу, чи зареєструвала установа колективний договір. Якщо виявили незареєстрований, обов’язково зазначають про це в акті ревізії.

Колективний договір: відповіді на 12 гострих запитань

Законодавство не встановило відповідальність за те, що посадові особи установи не подали колективний договір на реєстрацію. Обумовити це можна тим, що:

  • реєструють колективний договір для того, аби підтвердити автентичність примірників та врахувати умови колективних договорів під час розгляду трудових спорів;
  • реєстрація колективного договору ніяк не впливає на вступ колективного договору в дію.

Також законодавство не встановило відповідальність посадових осіб за те, що вони не уклали колективний договір.

Нагадаємо, що тепер колективні договори можна подавати на повідомну реєстрацію в електронному вигляді. Новий Порядок повідомної реєстрації галузевих (міжгалузевих) і територіальних угод, колективних договорів, затверджений постановою КМУ від 13.02.2013 № 115. Наразі сторони колективних договорів мають право подати на повідомну реєстрацію лише один примірник документа в паперовій формі (раніше — три) або надіслати його до органу реєстрації в електронному вигляді.

передплата журнал для бухгалтерів

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Акт списання основних засобів – бланк та зразок

Якщо основний засіб вибуває з установи через його ліквідацію або часткову ліквідацію, таке вибуття оформляють актом. Акт списання буває чотирьох видів. Наразі поговоримо про акт списання основних засобів.
123548

Акт списання матеріалів: бланк

Акт на списання матеріалів за рішенням Мінфіну було змінено на акт списання запасів. Але, як і раніше, акт — це підстава відносити вартість використаних матеріалів до витрат. Розглянемо, як його складати.
307160

Посадова інструкція бухгалтера бюджетної установи – зразок

Прийняли на роботу нового бухгалтера? Ознайомте його з посадовими обов’язками, правами та відповідальністю. Для цього скачайте актуальний зразок посадової інструкції бухгалтера бюджетної установи.
70158