Чи можна провести дві переговорні процедури поспіль, коли двічі відмінили торги

984

Запитання

Замовник двічі провів відкриті торги на закупівлю 50 квітників. Однак через недостатню кількість учасників торги довелося відмінити і провести переговорну процедуру. Під час переговорної процедури з’ясувалося, що учасник не може поставити всього потрібного обсягу товару, тому договір на постачання сторони уклали лише на 20 одиниць. А після цього постачальник пообіцяв поставити ще решту — 30 квітників. Чи можна тепер із цим постачальником на решту товару укласти договір за переговорною процедурою?

Відповідь

Ні, не можна. Пояснимо чому.

Переговорна процедура закупівлі — це процедура, яку використовує замовник як виняток і відповідно до якої він укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів з одним або кількома учасниками.

Як врахувати курсові коливання ціни в договорі про закупівлю

Тобто замовник має право запросити до участі у переговорній процедурі закупівлі кількох учасників. Це означає, що перш ніж проводити переговорну процедуру закупівлі, а ще ліпше — відкриті торги, замовник мав промоніторити ринок потенційних учасників закупівлі. Адже навіть в електронній системі закупівель можна побачити потенційних постачальників потрібних товарів. Про можливість для замовника промоніторити та вивчити ринок, провести маркетингові дослідження до закупівлі, а також про те, як саме це зробити, Мінекономрозвитку пояснювало в листі від 28.12.2017 №3304-06/48844-06.

Замовник, який запросить на переговори кількох учасників, матиме більшу ймовірність отримати увесь необхідний товар від одного з них. І не буде змушений розглядати пропозицію учасника з меншою кількістю ще на етапі переговорів. Адже наявність лише одного учасника зазвичай засвідчує не малу кількість постачальників на ринку, а незадовільну роботу замовника з попереднього моніторингу ринку.

Закон прямо не встановлює кількості процедур закупівель, які може провести замовник на підставі пункту 4 частини 2 статті 35 Закону. Утім чітко прописує, що «переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток». Тобто йдеться про одну процедуру. До того ж замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнути застосування цього Закону.

У нашій ситуації замовник уклав договір на постачання 20 одиниць товару замість 50. Тобто він погодився на меншу кількість товару за результатами переговорної процедури, проведеної відповідно до пункту 4 частини 2 статті 35 Закону № 922. Та й технічної можливості для такої закупівлі наразі немає. Адже замовник запланував у річному плані закупівель переговорну процедуру, а після змін, що відбулися в електронній системі закупівель, план не можна використати повторно.

Такої позиції притримується й Мінекономрозвитку. Воно наголошує, що Закон не передбачає можливості повторного застосування переговорної процедури закупівлі на підставі пункту 4 частини 2 статті 35 Закону № 922.

передплата журнал для бухгалтерів

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Як реєструвати договори в органах Казначейства в умовах воєнного стану

Укласти договір про закупівлю – це пів справи, аби його виконати за кошти державного чи місцевого бюджету – обов’язково потрібно зареєструвати взяття відповідного бюджетного зобов’язання. Розберемо окремі нюанси укладення договорів та дамо поради для реєстрації зобов’язань за ними відповідно до законодавства, що діє наразі.
4975

Оренда комунального та державного майна в Україні

Процедура оренди державного та комунального майна 2024 для держорганів, ОМС, бюджетних установ регламентована різними нормативно-правовими актами. Розглянемо чим керуватись при передачі в оренду державного чи комунального майна.
1663

Закупівля послуг з поточного ремонту: які нюанси врахувати

Час від часу у замовника виникає потреба в проведенні поточного ремонту, і для цього він має за законодавством провести закупівлю товарів й послуг. Поточний ремонт як предмет закупівлі належить до послуг, а для закупівлі послуг закупівельне законодавство встановлює свої вимоги. І самому розібратися з ними іноді замовнику не під силу. Допоможемо йому в цьому.
6437

ТОП-3 способи визначення та призначення уповноваженої особи

Закон про публічні закупівлі передбачає три способи призначення уповноваженої особи, яка буде відповідальною за організацію та проведення закупівель в установі. Який спосіб обрати та на що при цьому звернути увагу детальніше в публікації.
4956