Чи можна провести дві переговорні процедури поспіль, коли двічі відмінили торги

890

Запитання

Замовник двічі провів відкриті торги на закупівлю 50 квітників. Однак через недостатню кількість учасників торги довелося відмінити і провести переговорну процедуру. Під час переговорної процедури з’ясувалося, що учасник не може поставити всього потрібного обсягу товару, тому договір на постачання сторони уклали лише на 20 одиниць. А після цього постачальник пообіцяв поставити ще решту — 30 квітників. Чи можна тепер із цим постачальником на решту товару укласти договір за переговорною процедурою?

Відповідь

Ні, не можна. Пояснимо чому.

Переговорна процедура закупівлі — це процедура, яку використовує замовник як виняток і відповідно до якої він укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів з одним або кількома учасниками.

Як врахувати курсові коливання ціни в договорі про закупівлю

Тобто замовник має право запросити до участі у переговорній процедурі закупівлі кількох учасників. Це означає, що перш ніж проводити переговорну процедуру закупівлі, а ще ліпше — відкриті торги, замовник мав промоніторити ринок потенційних учасників закупівлі. Адже навіть в електронній системі закупівель можна побачити потенційних постачальників потрібних товарів. Про можливість для замовника промоніторити та вивчити ринок, провести маркетингові дослідження до закупівлі, а також про те, як саме це зробити, Мінекономрозвитку пояснювало в листі від 28.12.2017 №3304-06/48844-06.

Замовник, який запросить на переговори кількох учасників, матиме більшу ймовірність отримати увесь необхідний товар від одного з них. І не буде змушений розглядати пропозицію учасника з меншою кількістю ще на етапі переговорів. Адже наявність лише одного учасника зазвичай засвідчує не малу кількість постачальників на ринку, а незадовільну роботу замовника з попереднього моніторингу ринку.

Закон прямо не встановлює кількості процедур закупівель, які може провести замовник на підставі пункту 4 частини 2 статті 35 Закону. Утім чітко прописує, що «переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток». Тобто йдеться про одну процедуру. До того ж замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнути застосування цього Закону.

У нашій ситуації замовник уклав договір на постачання 20 одиниць товару замість 50. Тобто він погодився на меншу кількість товару за результатами переговорної процедури, проведеної відповідно до пункту 4 частини 2 статті 35 Закону № 922. Та й технічної можливості для такої закупівлі наразі немає. Адже замовник запланував у річному плані закупівель переговорну процедуру, а після змін, що відбулися в електронній системі закупівель, план не можна використати повторно.

Такої позиції притримується й Мінекономрозвитку. Воно наголошує, що Закон не передбачає можливості повторного застосування переговорної процедури закупівлі на підставі пункту 4 частини 2 статті 35 Закону № 922.

меми про бухгалтерів

Працюйте, відпочивайте й не забувайте, що поки ціни у відпустці – працюють знижки на передплату е-журналів «Головбух Бюджет» та «Головбух Праця та Зарплата».

Поспішайте – даруємо 2000 грн на передплату.

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

ТОП-3 способи визначення та призначення уповноваженої особи

Закон про публічні закупівлі передбачає три способи призначення уповноваженої особи, яка буде відповідальною за організацію та проведення закупівель в установі. Який спосіб обрати та на що при цьому звернути увагу детальніше в публікації.
3901

Протокол тендерного комітету – зразок

Протокол тендерного комітету – це документ, яким оформлюють рішення, прийняті на засіданні тендерного комітету. З’ясуємо, як правильно його скласти.
35189

Спрощені закупівлі – алгоритм роботи

Спрощені закупівля – це вид закупівель, що є результатом нормативного урегулювання допорогових закупівель. Головними ознаками спрощеної процедури закупівлі є необтяжливий алгоритм проведення та мінімальна кількість документів, які мають надати учасники. А звідси – можливість швидко закупити необхідні товари, роботи чи послуги.
5889

Посадова інструкція фахівця з публічних закупівель

Що повинен знати фахівець з публічних закупівель, які він має права, завдання та обов’язки і яку відповідальність нестиме у разі порушення — визначає посадова інструкція фахівця з публічних закупівель. Наведемо її зразок.
29460