Чи нараховувати доплати і надбавки під час простою
Запитання
Керівник установи запровадив в установі простій. Чи має право бухгалтер під час розрахунку заробітної плати в період простою нараховувати працівникам доплати і надбавки, які передбачає колективний договір?
Відповідь
Керівники під час карантину змушені вносити зміни у порядок роботи установ. Більшість надає працівникам відпустки, запроваджує віддалену роботу або встановлює режим простою.
Визначення простою надає стаття 34 КЗпП: простій — це призупинення роботи, викликане відсутністю організаційних або технічних умов, невідворотною силою або іншими обставинами. Карантин — це форс-мажорні обставини.
Простій в установі під час карантину гарантує:
- що працівник продовжує перебувати в трудових відносинах з установою;
- відповідно до частини 1 статті 113 КЗпП працівнику оплачують час простою з розрахунку не нижче ніж 2/3 тарифної ставки встановленого працівникові розряду (окладу).
Під час простою не нараховуйте доплати і надбавки, які передбачає колективний договір, оскільки працівники під час простою не виконують установлену їм норму праці (лист Мінсоцполітики від 19.09.2013 № 805/13/155-13). Однак зберігайте виплати, які є обов’язковими та безпосередньо прив’язані до окладу, наприклад, доплати за ступінь, стаж, звання тощо.
Доплату до мінімальної зарплати під час простою не нараховуйте, але мінімальний посадовий оклад (тарифну ставку) визначайте у розмірі, не меншому за прожитковий мінімум, встановлений для працездатних осіб на 1 січня календарного року (ч. 6. ст. 96 КЗпП та ч. 6 ст. 6 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995 № 108/95-ВР).
Загальнодержавний карантин втрутився у діяльність усіх бюджетних установ та вніс корективи у їхню роботу. Одні працівники можуть виконувати свою роботу дистанційно, а інші — ні. Як бути з оплатою, кому яких гарантій дотримувати? Розібратися із цим допоможе тижневик Головбух: Бюджет.