Чи інформувати податківців за формою № 20-ОПП про придбання офісних меблів та техніки

4542

Запитання

Установа, щоб забезпечити роботу працівників у офісі, придбала нові меблі та офісну техніку. Чи потрібно окремо повідомляти податківців за формою 20-ОПП про таке придбання, якщо у Довіднику відсутні відповідні типи об’єкта оподаткування або немає об’єктів оподаткування, які підходять за призначенням?

Відповідь

Відповідь залежить від того, про які об’єкти оподаткування установа вже повідомляла податківців.

Податкове законодавство зобов’язує установи та організації інформувати податківців за основним місцем обліку про реєстрацію, створення чи відкриття, оренду чи суборенду, закриття чи вибуття об’єктів оподаткування та об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням (далі — Об’єкти).

Об’єктами є майно та дії, у зв’язку з якими у платника податків виникають обов’язки щодо сплати податків та зборів.

Перелік Об’єктів, про які установи мають повідомляти у формі № 20-ОПП, ДПС узагальнила у Рекомендованому довіднику типів об’єктів оподаткування (далі — Довідник), який розмістила на своєму офіційному вебсайті.

Якщо установа придбаває Об’єкт, тип якого відсутній у Довіднику, вона має визначити на власний розсуд, чи відповідає новий Об’єкт за призначенням одному із тих, які вказані в Довіднику. Якщо ні, то форму № 20-ОПП за таким Об’єктом подавати не потрібно.

Як без штрафів організувати роботу бухгалтерської служби? ►►► Пройдіть тест ✔️

Однак Порядок обліку Об’єктів передбачає, що під час надання повідомлень за формою № 20-ОПП застосовують принцип укрупнення інформації, яку надають про Об’єкт. Наприклад, якщо подають інформацію про Об’єкти — офіс, склад, склад-магазин, розташовані в одному офісному центрі за однією адресою, достатньо надати інформацію за одним із типів Об’єктів та зазначити у найменуванні: офіс, склад, склад-магазин (абз. 3 п. 8.4 розд. VIIІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 № 1588).

Якщо придбали офісні меблі та техніку, які безпосередньо пов’язані з діяльністю установи та які розміщуватимете в приміщенні чи в офісі установи, щоб поінформувати податківців за формою № 20-ОПП, керуйтеся принципом укрупнення інформації.

Позаяк у нашій ситуації установа придбала офісні меблі і техніку, яку розміщуватиме безпосередньо в приміщенні чи в офісі, такі типи Об’єктів можливо віднести до вже наявного в установи типу Об’єкта, який найбільш відповідає визначенню місця знаходження меблів та техніки, наприклад «378 — офіс». Якщо про цей Об’єкт — офіс інформацію до податкового органу вже подали, додатково повідомляти за формою № 20-ОПП про супутні Об’єкти — придбані офісні меблі та техніку не потрібно.

Аналогічне роз’яснення містить розділ 116.11 «ЗІР».

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Типове положення про бухгалтерську службу бюджетної установи 2025

Положення про бухгалтерську службу в 2025 році зазнало змін. У статті — актуальний бланк і пояснення від експерта про завдання, функціональні обов’язки та повноваження бухгалтерської служби бюджетної установи.
2488

План рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ 2025/2026

План рахунків — це основний інструмент системи бухгалтерського обліку, який практично забезпечує її реалізацію та дає змогу формувати достовірну та прозору звітність. Тож розглянемо план рахунків бухгалтерського обліку, а також останні зміни, які відбулися у ньому
216326

Облік лікарських засобів та медичних виробів: приклади від експерта

Як МОЗ рекомендує ЗОЗ вести бухгалтерський облік медикаментів та медичних виробів — у публікації розглянемо загальні положення, що стосуються як медзакладів, що є бюджетними установами, так і реорганізованих медзакладів-КНП
47423

Облік автомобільних шин: бланки, зразки, пояснення

Бухгалтер має пам’ятати головне правило експлуатації автомобілів — обов’язковий облік та списання шин в бюджетних установах. Як обліковувати шини, коли їх списувати та які документи для цього необхідні, як ревізори виявляють їх понаднормове списання — дізнаєтеся із публікації
62829

Акт списання матеріалів: бланк

Акт на списання матеріалів за рішенням Мінфіну було змінено на акт списання запасів. Але, як і раніше, акт — це підстава відносити вартість використаних матеріалів до витрат. Розглянемо, як його складати.
392338