Внесок на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю: скільки має сплатити роботодавець

⭐ Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Бухгалтерію для бюджету та ОМС» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення

Автор
редактор стрічки новин порталу «Бухгалтерія для бюджету та ОМС»
Внесок на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю роботодавець визначає за показниками кварталу. Під час воєнного стану діє зменшена ставка — 50% від передбаченого законом розміру

Внесок на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю: скільки має сплатити роботодавець

Як підготувати бюджетний запит на 2027 рік

Розмір внеску розраховують за показниками кварталу, за який його сплачують, як добуток таких показників:

Для цілей розрахунку внеску середньомісячну заробітну плату (винагороду) обчислюють в порядку, встановленому КМУ.

Норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю встановлюють у кількості:

  • одного робочого місця з розрахунку нормальної тривалості робочого часу або якщо за рахунок заходів розумного пристосування тривалість робочого часу є скороченою або неповною, за умови нарахування за цей час заробітної плати, розмір якої перевищує розмір мінімальної заробітної плати, — для платників внеску, у яких середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу за квартал становить від 8 до 25 працівників;
  • 4% середньооблікової кількості штатних працівників облікового складу за квартал з розрахунку нормальної тривалості робочого часу або якщо за рахунок заходів розумного пристосування тривалість робочого часу є скороченою або неповною, за умови нарахування за цей час заробітної плати, розмір якої перевищує розмір мінімальної заробітної плати, — для платників внеску, у яких середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу за квартал становить більше 25 працівників;
  • 2% середньооблікової кількості штатних працівників облікового складу за квартал з розрахунку нормальної тривалості робочого часу або якщо за рахунок заходів розумного пристосування тривалість робочого часу є скороченою або неповною, за умови нарахування за цей час заробітної плати, розмір якої перевищує розмір мінімальної заробітної плати, — для платників внеску закладів охорони здоров’я, реабілітаційних закладів та надавачів соціальних послуг; державних, комунальних та недержавних підприємств, установ, організацій, основним видом діяльності яких є реабілітація осіб з інвалідністю, навчання таких осіб або догляд за ними.

Роботодавці самостійно розраховують показник нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю з округленням його до цілого значення згідно з математичними правилами округлення (ст. 182 Закону № 875).

У разі виявлення за результатами проведення заходів державного контролю за виконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю випадку безпідставного зарахування працюючої особи з інвалідністю до нормативу відповідно до ст. 182 Закону № 875 роботодавець зобов’язаний самостійно нарахувати і сплатити внесок за весь період такого зарахування.

На період дії воєнного стану в Україні та до останнього числа останнього місяця кварталу, в якому воєнний стан припинять чи скасують, розмір внеску становить 50% від суми, визначеної для такого внеску (п. 3 розд. II Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення права осіб з інвалідністю на працю» від 15.01.2025 № 4219-IХ, ст. 182 Закону № 875-XII).

Джерело: офіційний сайт ГУ ДПС у Луганській області

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як оплачувати роботу вчителя-сумісника

Сумісництво у школі — поширена ситуація, але під час нарахування заробітної плати вчителю-суміснику необхідно враховувати важливі правові та розрахункові нюанси. Розглянемо на практичному прикладі вчителя музики, як правильно тарифікувати та оплачувати працю педпрацівника за сумісництвом у реаліях 2026 року
45284

Працевлаштування осіб з інвалідністю: вимоги, поквартальний норматив і правила сплати внеску

Виконувати норматив працевлаштування осіб з інвалідністю — обов’язок роботодавців. Із 2026 року він зазнав змін і за недотримання вимог доведеться як заплатити штраф, так і відзвітувати. Зекономити гроші та уникнути зайвої роботи вийде із порадами від експерта далі у цьому огляді
41683

Звільнення педпрацівників: що змінилося з 31 липня 2026 року

Додаткові підстави розірвання трудового договору з ініціативи роботодавця, які визначає частина перша статті 41 КЗпП, розширили. 31 липня 2026 року набрала чинності нова підстава розірвання трудового договору з ініціативи роботодавця — вчинення педагогічним, науково-педагогічним, науковим працівником порушення академічної доброчесності у випадках, визначених законом. Таке звільнення є одним із заходів притягнення до дисциплінарної відповідальності як санкція за порушення академічної доброчесності, що визначена у статті 22 Закону України «Про академічну доброчесність» від 18.12.2025 № 4742-IX (далі — Закон № 4742), який введений в дію з 31.07.2026. Розглянемо коли таку підставу звільнення застосовувати
2344

Наказ про відрядження: всі зразки для 2026 року

Наказ на відрядження складають на особу, яку направляють для виконання роботи за кордон або в інший населений пункт. У статті - готові зразки наказів про відрядження 2026 або про його припинення
258868

Вчителі англійської мови в дитсадках із 1 вересня: табелювання і оплата праці

Із 1 вересня 2026 року в закладах дошкільної освіти (ЗДО) починає діяти новий порядок організації вивчення англійської мови. Пояснюємо, як оплатити і табелювати роботу вчителям англійської мови
6055

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді