Премія секретарю міської ради та заступнику голови: чи має рада її встановлювати

UA RU

Бюджетні установи організовують оплату праці на підставі:

  • законодавчих та інших нормативних актів;
  • генеральної угоди на національному рівні;
  • галузевих, територіальних угод;
  • колективних договорів;
  • трудових договорів;
  • грантів (ч. 1 ст. 5 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995 № 108/95-ВР).

Умови оплати праці посадових осіб ОМС визначає КМУ (ст. 21 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» від 07.06.2001 № 2493-III).

Основний підзаконний акт, який регулює оплату праці посадових осіб ОМС — постанова КМУ «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» від 09.03.2006 № 268 (далі — Постанова № 268).

Локальні акти з питань праці установи приймають на підставі законодавства і вони не мають суперечити нормативно-правовим актам вищої юридичної сили.

У міській раді наразі діють 2 локальних нормативних акти з питань праці — Положення про преміювання від 2012 року та колективний договір від 2016 року. Обидва документи не відповідають положенням Постанови № 268, а також по-різному визначають:

  • механізм преміювання секретаря ради;
  • суб’єкта, який преміює.

Чи преміювати, зокрема, секретарів міських рад та заступників міського голови, а також чи встановлювати їм надбавки, надавати матеріальну допомогу, — вирішує міський голова. Такі виплати він має призначати у порядку та розмірах, які визначає Постанова № 268, у межах затверджених видатків на оплату праці (абз. 3 п. 6 Постанови КМУ № 268).

Тож міська рада має:

  • затвердити своїм рішенням певні критерії преміювання та розмір премій,
  • внести відповідні зміни до існуючого Положення про преміювання або прийняти нове;

У такому випадку міська рада усуне конфлікт між локальними актами з питань праці та визначить певні або особливі критерії преміювання для секретаря ради та заступників.

За інформацією Асоціації міст України

Вебінарний марафон до Дня бухгалтера

Статті за темою

Усі статті за темою

Преміювання працівників бюджетних установ 2024

Нарахування премій в бюджетних установах 2024: ➤ зразок положення про преміювання ➤ наказ про преміювання ➤ види премій ➤ критерії преміювання ➤ розмір премії ➤ позбавлення премії
232964

Зразок наказу про преміювання працівників

За успішне виконання роботи працівник може отримати від установи заохочення у вигляді премії. Підставою для її нарахування є наказ керівника. Для вас — зразок наказу про преміювання працівників.
227720

Як вести облік витрат із зарплати ОМС

Заробітна плата займає завжди суттєву частку у загальних витратах будь-якої бюджетної установи й органи місцевого самоврядування (ОМС) – не виняток. Як вести облік таких витрат, що до них належать, які правила їх нарахування, виплата авансу та бухгалтерські проведення в ОМС – у даному огляді.
6555

Приклад розрахунку середньої зарплати для нарахування премії

Розрахунок середньої зарплати потрібен при нарахування відпускних, оплати днів відрядження, лікарняних і декретних. Правила розрахунку середньої з Порядку 100 за останні роки змінювалися кілька разів. Якраз у частині премій. В консультації – як рахувати середню для різних виплат, коли є премії, що стосуються розрахункового періоду.
76586

Виплати премій до професійних свят і святкових днів робітникам ОМС

Наближаються свята, і є гарна ідея преміювати всіх працівників органу місцевого самоврядування (ОМС). Постає питання, а чи можна це зробити? Яка різниця у преміюванні робітників і посадовців ОМС, як назвати причину преміювання – відповідь у консультації.
23912

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді