Публічні закупівлі за новим законом

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
Мінекономіки оприлюднило проєкт нової редакції Закону України «Про публічні закупівлі»

публічні закупівлі новий закон

Калькулятор штрафів

Новий закон на думку посадовців Мінекономіки забезпечить подальший розвиток та покращення існуючої в Україні системи публічних закупівель (з урахуванням потреб відновлення руйнувань, спричинених повномасштабним вторгненням країни-агресора, забезпечення проведення ефективних публічних закупівель, зокрема в післявоєнний період, у т. ч. із застосуванням електронного каталогу та динамічних систем закупівель, розвитку та підтримки конкурентного середовища у сфері публічних закупівель та вітчизняного виробництва, а також забезпечення виконання міжнародних зобов’язань України у сфері публічних закупівель).

Пропонується впровадити динамічні системи закупівель (відповідність статті 34 Директиви 2014/24/ЄС, статті 52 Директиви 2014/25/ЄС). Динамічна система закупівель доцільна як гнучкий інструмент публічних закупівель повторюваних потреб, тобто коли відбуваються систематичні закупівлі, характеристики предмета закупівлі яких зазвичай доступні на ринку від чисельних продавців. Така система є досить обізнаним механізмом, який також носить назву «відкритої рамкової угоди» (оскільки будь-який постачальник може бути попередньо кваліфікований як постачальник динамічної системи закупівлі протягом усього життєвого циклу динамічної системи закупівлі (зазвичай 2-3 роки, але може бути і довше). Динамічна система може формуватися за категоріями товарів, робіт або послуг. Цим способом закупівлі можуть користуватися і замовники.

Для замовників пропонується такий спосіб здійснення закупівель як спільні закупівлі (відповідність статті 38 Директиви 2014/24/ЄС, статті 56 Директиви 2014/25/ЄС). Замовники можуть об’єднувати свої потреби для здійснення закупівлі спільно.

Також слід дотримуватися практики Директив ЄС з питань закупівель щодо впровадження умов для здійснення закупівель за змішаним предметом закупівель – предмет закупівлі, який включає в себе одночасно публічну закупівлю товару (товарів) та/або послуги (послуг) та/або робіт, або товари, роботи, послуги, які в межах єдиного договору замовник повинен закупити відповідно до вимог цього Закону, спільно з товарами, роботами, послугами, на які не поширюється дія проекту акта. Це відбувається у випадках, коли окрема закупівля товарів, робіт або послуг є неефективною або неможливою без їхнього комбінування в одному процесі закупівлі.

Для здійснення замовником закупівель складних предметів закупівель, які можуть включати в собі інноваційні рішення або технології, потребу в яких неможливо або недоцільно задовольнити шляхом закупівлі доступних на ринку предметів закупівель, проектом акта пропонується запровадити конкурентну процедуру закупівлі - інноваційне партнерство (стаття 31 Директиви 2014/24/ЄС, стаття 49 Директиви 2014/25/ЄС).

Окрім цього у Законі передбачать застосування відкритих торгів зі скороченими строками їх проведення (до європорогових значень), опційне застосуванням електронного аукціону (що також передбачено Директивами ЄС з питань закупівель), що дозволить замовнику, ураховуючи специфіку предмета закупівлі, на власний розсуд визначати чи буде тендер проводитися з аукціоном, чи учасники мають подати свої тендерні пропозиції з остаточною ціною.

З метою збереження найкращої тендерної пропозиції пропонують надати можливість учасникам виправляти в своїх поданих тендерних пропозиціях будь-які помилки, крім тих, що призведуть до зміни предмета закупівлі, а також учасник не може додати до вже поданої тендерної пропозиції забезпечення тендерної пропозиції (якщо таке забезпечення вимагалося замовником).

Замовники проводити закупівлі товару в обов’язковому порядку з використанням електронного каталогу, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тис. грн та є меншою ніж 400 тис. грн.

Мінекономіки були проаналізовані інші проблеми, що виникають на практиці у суб’єктів сфери публічних закупівель, та за результатами такого аналізу для забезпечення ефективного, прозорого здійснення публічних закупівель та належного функціонування електронної системи закупівель, до Закону запропоновано внести ряд відповідних змін.

передплата журнал для бухгалтерів

Статті за темою

Усі статті за темою

Як реєструвати договори в органах Казначейства в умовах воєнного стану

Укласти договір про закупівлю – це пів справи, аби його виконати за кошти державного чи місцевого бюджету – обов’язково потрібно зареєструвати взяття відповідного бюджетного зобов’язання. Розберемо окремі нюанси укладення договорів та дамо поради для реєстрації зобов’язань за ними відповідно до законодавства, що діє наразі.
4760

Оренда комунального та державного майна в Україні

Процедура оренди державного та комунального майна 2024 для держорганів, ОМС, бюджетних установ регламентована різними нормативно-правовими актами. Розглянемо чим керуватись при передачі в оренду державного чи комунального майна.
1481

Закупівля послуг з поточного ремонту: які нюанси врахувати

Час від часу у замовника виникає потреба в проведенні поточного ремонту, і для цього він має за законодавством провести закупівлю товарів й послуг. Поточний ремонт як предмет закупівлі належить до послуг, а для закупівлі послуг закупівельне законодавство встановлює свої вимоги. І самому розібратися з ними іноді замовнику не під силу. Допоможемо йому в цьому.
5910

ТОП-3 способи визначення та призначення уповноваженої особи

Закон про публічні закупівлі передбачає три способи призначення уповноваженої особи, яка буде відповідальною за організацію та проведення закупівель в установі. Який спосіб обрати та на що при цьому звернути увагу детальніше в публікації.
4756

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді