Що робити, якщо залишкова вартість основних засобів 0 грн

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Що робити, якщо залишкова вартість основних засобів – 0,00 грн., ліквідаційна вартість – 0,00 грн.

Що робити, якщо залишкова вартість основних засобів 0 грн

◀️ НОВАЦІЇ В КАЗНАЧЕЙСЬКОМУ ОБСЛУГОВУВАННІ ▶️

У разі наявності на балансі бюджетної установи основних засобів з нульовою залишковою вартістю та нульовою ліквідаційною вартістю, рекомендовано скористатись обліковими інструментами управління вартості, які:

  • регламентовано Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку в державному секторі 121 «Основні засоби», затверджене:
    • наказом Мінфіну від 12.10.2010 № 1202 (далі - НП(С)БОДС 121) та Методичними рекомендаціями з бухгалтерського обліку основних засобів суб’єктів державного сектору, затверджені наказом Мінфіну від 23.01.2015 № 11 (далі Методрекомендації № 11).

Стандарт пропонує два варіанти дії:

  • варіант 1 – установити ліквідаційну вартість для таких об’єктів ОЗ;
  • варіант 2 – провести переоцінку таких об’єктів.

Варіант 1. Встановлення ліквідаційної вартості є вимогою Методрекомендацій № 11 у двох випадках:

Розмір ліквідаційної вартості ОЗ встановлюємо із урахуванням суми очікуваної вартості отриманих від реалізації (ліквідації) ОЗ після закінчення строку корисного використання (експлуатації), за вирахуванням витрат, пов’язаних з продажем (ліквідацією) ( п. 1 розд. V Методрекомендацій № 11).

Організувати встановлення ліквідаційної вартості варто:

  • комісією установи, створеної за наказом керівника;
  • або уповноважити виконати це завдання інвентаризаційну комісію.

Вимогу перегляду на кінець звітного року ліквідаційної вартості, встановленої НП(С)БОДС № 121, необхідно обов’язково зафіксувати в Положенні про облікову політику установи.

Суму встановленої ліквідаційної вартості бухгалтер має відобразити в Інвентарній картці відповідного об’єкта ОЗ та в бухобліку як збільшення первісної вартості ОЗ (Дт 10 – Кт 5111).

На ліквідаційну вартість нараховувати амортизацію не потрібно.

Варіант 2 передбачає переоцінку ОЗ, яка відповідно до НП(С)БОДС 121 не містить окремих правил щодо переоцінки ОЗ з нульовою вартістю.

Процедура переоцінки ОЗ не являється обов’язковою, рішення про переоцінку приймає бюджетна установа за погодженням із органом управління. 

Джерело: офіційний сайт Децентралізація

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Облік основних засобів 2025: від придбання до списання

У статті поговоримо про облік основних засобів в бюджетних установах. З'ясуємо, як відображати їх придбання, амортизацію, реконструкцію, модернізацію, поліпшення, ремонт, переоцінку вартості, дооцінку й відновлення корисності, уцінку й втрата від зменшення корисності, вибуття та списання в бухобліку
364450

Акт списання основних засобів – бланк та зразок

Якщо основний засіб вибуває з установи через його ліквідацію або часткову ліквідацію, таке вибуття оформляють актом. Акт списання буває чотирьох видів. Наразі поговоримо про акт списання основних засобів
147586

Переоцінка основних засобів: проводки

У балансі бюджетної установи всі активи, зокрема й основні засоби, визнаються за вартістю придбання, яка з часом не відповідає реальній. І тоді потрібна переоцінка основних засобів. Як її організувати, порахувати та відобразити у бухгалтерських проведеннях — у даній консультації
28848

Ліквідаційна вартість основних засобів в бюджетних установах

Ліквідаційна вартість є складовою бухгалтерського обліку основних засобів у бюджетних установах. Розглянемо як та коли її слід визначати, коли потрібно переглядати, та як відобразити її в обліку.
54405

Як відобразити в обліку вибуття основних засобів

Кожен знає: основні засоби, що перебувають на балансі в установі та активно експлуатуються, можуть зношуватися, старіти морально, чи втрачати потужність. Тобто вони втрачають ознаки, за якими їх в бухобліку визнавали активом. У такому разі в керівника установи з’являється повне право ухвалити рішення про ліквідацію таких об’єктів основних засобів, продаж чи передачу без оплати іншій бюджетній установі тощо. А у бухгалтера – потреба відобразити в обліку вибуття основних засобів
11688

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді