Чому дані з ОК-5 та ОК-7 відрізняються від фактичної суми допомоги по догляду за дитиною до 3 років

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
редактор стрічки новин порталу «Бухгалтерія для бюджету та ОМС»
ПФУ роз'яснив, чому дані, які відображені в ОК-5 та ОК-7, відрізняються від фактичної суми допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку

Чому дані з ОК-5 та ОК-7 відрізняються від фактичної суми допомоги по догляду за дитиною до 3 років

Доплата за шкідливі умови праці: уникніть помилок і захистіть себе документально

Згідно з п. 8 ст. 11 Закону «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» від 09 липня 2003 року № 1058-IV (далі — Закон № 1058), особи, які доглядають за дитиною до досягнення нею трирічного віку та відповідно до закону отримують допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та/або при народженні дитини, при усиновленні дитини, підлягають загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню. Тобто період догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку зараховується особам до страхового стажу.

Звітні відомості за таких осіб формуються та подаються:

  • структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі державних адміністрацій;
  • виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі утворення) рад (далі — страхувальниками).

Водночас страхувальники відображають у звітності суми мінімального розміру заробітної плати, встановленої законодавством за визначені періоди (місяці). Наприклад, в І кварталі 2025 року мінімальний розмір заробітної плати становить — 8000,00 грн.

Важливо: зазначені суми використовуються виключно для зарахування страхового стажу в повному обсязі особам, які доглядають за дитиною до досягнення нею трирічного віку, і не є сумами соціальної допомоги, що отримують особи по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку від органів соціального захисту населення або від виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі утворення) рад.

Отже, у разі перебування особи у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, в індивідуальних відомостях про застраховану особу (ОК-5, ОК-7) по територіальному органу соціального захисту населення чи по виконавчому органу сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі утворення) рад в графі щодо сум фактичного заробітку (доходу) відображається:

  • інформація в розмірі мінімальної заробітної плати за кожен повний місяць перебування особи у такій відпустці; або
  • розраховані суми пропорційно до сплачених страхових внесків за конкретну кількість днів у місяці (перебування неповний місяці у відпустці);
  • а суми допомоги, яка призначається територіальним органом соціального захисту населення чи виконавчим органом сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі утворення) рад для підтримки матерів протягом трьох років з моменту народження дитини у звітності і, як результат, в індивідуальних відомостях про застраховану особу не відображаються.

Довідково

Страховий стаж — період (строк), протягом якого особа підлягала державному соціальному страхуванню, якою (або за яку) сплачувався збір на обов’язкове державне пенсійне страхування згідно із законодавством, що діяло раніше, та/або підлягає загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню згідно із цим Законом і за який сплачено страхові внески (ст. 1 та ч. 1 ст. 24 Закону № 1058).

Тож, з 1 січня 2004 року стаж напряму пов’язаний зі сплатою страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування. До 1 січня 2004 року стаж вимірювався часом роботи (і це був трудовий стаж), після цієї дати — сумою фактично сплачених страхових внесків.

Відповідно до ст. 24 Закону № 1058 страховий стаж — період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.

Порядок формування реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі — Реєстр застрахованих осіб), згідно з Законом «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 8 липня 2010 року № 2464-VI, визначається «Положенням про Реєстр застрахованих осіб», затвердженим постановою правління ПФУ від 18.06.2014 № 10-1 (далі — Положення № 10-1).

Відповідно до розд. ІІ Положення 10-1 поповнення даних Реєстру застрахованих осіб (зокрема і у персональній електронній обліковій картці застрахованої особи, інформація з якої відображається в особистому електронному кабінеті на вебпорталі) відбувається в тому числі і на підставі інформації, яка надходить у складі звітності.

Розділ ІV Положення № 10-1 передбачає наступне. Відомості до реєстру застрахованих осіб, зміни та уточнення до них вносяться в електронній формі в автоматичному режимі на підставі звітності, що подається страхувальниками та надходить від центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, до ПФУ в порядку міжвідомчого обміну інформацією.

Джерело: офіційний сайт ГУ ПФУ в Чернівецькій області

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як швидко та правильно передати сканкопії трудових книжок до ПФУ

Не відкладайте передачу сканкопій трудових книжок до Пенсійного фонду України до граничної дати — 10 червня 2026 року. Хоча закон дає час, затягування може створити проблеми як для підприємства, так і для працівників: при оформленні пенсії, перевірках або кадрових змінах. Чим раніше ви підготуєте та передасте сканкопії трудових книжок, тим спокійніше й безпечніше пройде перехід на електронний облік трудової діяльності. Тримайте покрокову інструкцію як передати скановані копії паперової трудової книжки до ПФУ та дізнайтеся чи потрібна згода працівників
51177

Працевлаштування осіб з інвалідністю: зміни 2026

Виконувати норматив працевлаштування осіб з інвалідністю — обов’язок роботодавців. Із 2026 року він зазнає змін і за недотримання вимог доведеться як заплатити штраф, так і відзвітувати. Зекономити гроші та уникнути зайвої роботи вийде із порадами від експерта далі у статті.
22098

Відсторонення від роботи: підстави, алгоритм, оплата

Із відстороненням працівника від роботи бухгалтери можуть зіткнутися за певних випадків. Що це за процедура, який її порядок застосування та у яких випадках це можливо, за наявності яких підстав та як при цьому оплачують роботу розглянемо детальніше.
773

Колективний договір: зміни, зразок, строк дії, поради

Колективний договір — обов’язковий документ для бюджетної установи. Як правильно його укласти у 2025 році, хто його підписує, що в колективному договорі перевіряють ревізори? У статті — зразок та роз’яснення від експерта
52581

Звільнення працівника у 2025 році: зміни, порядок, зразки

Звільнення працівника — тема цього огляду. Припинення трудових договорів зазнало змін у середині 2025 року, що нового для роботодавців — окреслимо у статті. Покрокова інструкція, зразки документів, повідомлення, підстави для звільнення, особливості воєнного часу для бюджетних установ — пояснює експерт
69317

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді