Чому дані з ОК-5 та ОК-7 відрізняються від фактичної суми допомоги по догляду за дитиною до 3 років

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
редактор стрічки новин порталу «Бухгалтерія для бюджету та ОМС»
ПФУ роз'яснив, чому дані, які відображені в ОК-5 та ОК-7, відрізняються від фактичної суми допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку

Чому дані з ОК-5 та ОК-7 відрізняються від фактичної суми допомоги по догляду за дитиною до 3 років

Індексація зарплати 2025: вже готові?

Згідно з п. 8 ст. 11 Закону «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» від 09 липня 2003 року № 1058-IV (далі — Закон № 1058), особи, які доглядають за дитиною до досягнення нею трирічного віку та відповідно до закону отримують допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та/або при народженні дитини, при усиновленні дитини, підлягають загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню. Тобто період догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку зараховується особам до страхового стажу.

Звітні відомості за таких осіб формуються та подаються:

  • структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі державних адміністрацій;
  • виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі утворення) рад (далі — страхувальниками).

Водночас страхувальники відображають у звітності суми мінімального розміру заробітної плати, встановленої законодавством за визначені періоди (місяці). Наприклад, в І кварталі 2025 року мінімальний розмір заробітної плати становить — 8000,00 грн.

Важливо: зазначені суми використовуються виключно для зарахування страхового стажу в повному обсязі особам, які доглядають за дитиною до досягнення нею трирічного віку, і не є сумами соціальної допомоги, що отримують особи по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку від органів соціального захисту населення або від виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі утворення) рад.

Отже, у разі перебування особи у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, в індивідуальних відомостях про застраховану особу (ОК-5, ОК-7) по територіальному органу соціального захисту населення чи по виконавчому органу сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі утворення) рад в графі щодо сум фактичного заробітку (доходу) відображається:

  • інформація в розмірі мінімальної заробітної плати за кожен повний місяць перебування особи у такій відпустці; або
  • розраховані суми пропорційно до сплачених страхових внесків за конкретну кількість днів у місяці (перебування неповний місяці у відпустці);
  • а суми допомоги, яка призначається територіальним органом соціального захисту населення чи виконавчим органом сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі утворення) рад для підтримки матерів протягом трьох років з моменту народження дитини у звітності і, як результат, в індивідуальних відомостях про застраховану особу не відображаються.

Довідково

Страховий стаж — період (строк), протягом якого особа підлягала державному соціальному страхуванню, якою (або за яку) сплачувався збір на обов’язкове державне пенсійне страхування згідно із законодавством, що діяло раніше, та/або підлягає загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню згідно із цим Законом і за який сплачено страхові внески (ст. 1 та ч. 1 ст. 24 Закону № 1058).

Тож, з 1 січня 2004 року стаж напряму пов’язаний зі сплатою страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування. До 1 січня 2004 року стаж вимірювався часом роботи (і це був трудовий стаж), після цієї дати — сумою фактично сплачених страхових внесків.

Відповідно до ст. 24 Закону № 1058 страховий стаж — період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.

Порядок формування реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі — Реєстр застрахованих осіб), згідно з Законом «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 8 липня 2010 року № 2464-VI, визначається «Положенням про Реєстр застрахованих осіб», затвердженим постановою правління ПФУ від 18.06.2014 № 10-1 (далі — Положення № 10-1).

Відповідно до розд. ІІ Положення 10-1 поповнення даних Реєстру застрахованих осіб (зокрема і у персональній електронній обліковій картці застрахованої особи, інформація з якої відображається в особистому електронному кабінеті на вебпорталі) відбувається в тому числі і на підставі інформації, яка надходить у складі звітності.

Розділ ІV Положення № 10-1 передбачає наступне. Відомості до реєстру застрахованих осіб, зміни та уточнення до них вносяться в електронній формі в автоматичному режимі на підставі звітності, що подається страхувальниками та надходить від центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, до ПФУ в порядку міжвідомчого обміну інформацією.

Джерело: офіційний сайт ГУ ПФУ в Чернівецькій області

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як заповнити та подати до Казначейства картку із зразками підписів

Картка зі зразками підписів та відбитка печатки 2025: актуальний бланк та зразки заповнення. Розкажемо, коли подавати та як подавати картку. Маємо для вас інструкцію заповнення, з нею впораєтеся швидко і без помилок
73073

Матеріальна допомога на поховання в бюджетних установах

Матеріальна допомога на поховання в бюджетних установах не виплачується за кошти державного чи місцевого бюджету. Це забороняє підпункт «б» пункту 4 постанови КМУ від 30.08.2002 № 1298. А от допомогу на поховання як страхову виплату виплачує роботодавець за рахунок коштів, отриманих від ПФУ, за умови надання потрібних документів про смерть працівника чи члена його сім’ї
16781

Хто може виконувати обов’язки головного бухгалтера на час його відсутності

Головний бухгалтер установи — посадова особа, керівник структурного підрозділу — бухгалтерської служби. Він має право другого підпису. Тож відсутність цієї особи, навіть тимчасова (через відпустку, хворобу чи звільнення), може паралізувати установу. Аби цього не сталось, керівник установи має дбати про свого бухгалтера та знати коли та хто може виконувати обов’язки головного бухгалтера на період його відсутності. Хто може замінити головбуха та як це оформити — розповідаємо у статті
22941

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді