Що змінилось у здійсненні місцевих запозичень та наданні місцевих гарантій

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
Кабінет Міністрів змінив порядки, згідно з якими обласні та міські ради взаємодіють з Мінфіном при оформленні запозичень до бюджетів.

місцеві запозичення та надання місцевих гарантій

Калькулятор стажу

Уряд постановою від 17.03.2023 № 234 оновив порядки:

  • здійснення місцевих запозичень;
  • надання місцевих гарантій.

За цими порядками Мінфін погоджує умови та обсяг запозичень до бюджету, надання місцевої гарантії за прийнятими рішеннями обласних, міських рад.

Уряд розширив поняття відсотків за користування запозиченням/кредитом/позикою, воно включає:

  • відсотки у разі прострочення/відcтрочення виконання зобов’язання щодо повернення запозичення/кредиту/позики чи окремої його частини;
  • розмір комісій, адміністративних платежів та інших платежів, які підлягають сплаті відповідно до умов кредитного договору/договору позики;
  • розмір неустойки, штрафів, пені чи інших санкцій за порушення зобов’язань за запозиченням/кредитним договором/договором позики.

Ці відомості слід включити до рішення про здійснення запозичення/надання місцевої гарантії.

Обласна/міська рада для отримання погодження надсилає Мінфіну пакет документів, до якого додає електронний носій інформації, на якому записано файли документів у форматі pdf, xls, xlsx. Також можливе їх надсилання в електронній формі у зазначених форматах.

У разі здійснення кількох запозичень/надання місцевих гарантій за кожним запозиченням/місцевою гарантією потрібно подати окремий пакет документів (письмове повідомлення та додатки до нього).

Якщо від Мінфіну обласна/міська рада отримає зауваження, на їх виправлення є лише 15 календарних днів. Якщо Мінфін не отримає протягом цього часу відповіді, звернення обласної/міської ради щодо погодження умов та обсягу запозичень до бюджету/надання місцевої гарантії залишиться без розгляду.

 

вебінар індексація зарплати

Статті за темою

Усі статті за темою

Методика розподілу орендної плати в ОМС

Здавання майна в оренду – типова господарська операція, але у бюджетників вона має спеціальне законодавче регулювання. З’ясуємо, куди має надходити орендна плата – до самих ОМС чи до доходної частини місцевого бюджету, а також, як на практиці виглядає методика розподілу орендної плати.
4203

Облік внесків до статутного капіталу комунальних підприємств ОТГ

Облік внесків до статутного капіталу КП – що буде в обліку та фінансовій звітності, як обліковується вартість внеску на дату його здійснення та на дату балансу. Ці та інші питання – у даному огляді.
26451

Казначейське обслуговування бюджетників

Під час обслуговування місцевих бюджетів органи Казначейства діють за чітко встановленим порядком. Дотримуватися цього порядку мають і установи, якщо хочуть вчасно отримати кошти. Опишемо докладно всі складові казначейського обслуговування місцевих бюджетів.
13547

Реєстраційна картка учасника бюджетного процесу в ІАС «LOGICA» – заповнення з експертом

У консультації про заповнення електронної форми реєстраційної картки, яка використовується для реєстрації учасників бюджетного процесу. Розглянемо, хто і який розділ заповнює та як заповнити кожне поле форми.
1929

Як підготувати бюджетний запит на 2025 рік

Бюджетний запит – це початок циклу щорічного бюджетного процесу. Як його готувати при складанні проєктів місцевих бюджетів, якими правилами та нормативними документами керуватися, про інструкцію з підготовки бюджетних запитів, типовий перелік результативних показників, типові недоліки підготовки бюджетних запитів – питання даного огляду.
26253

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді