Як перерозподілити поточні видатки КЕКВ: покроковий алгоритм

Стаття-подарунок від журналу «Головбух Бюджет»
Автор
група експертів з бюджетного обліку об'єднаної редакції Експертус Головбух
Замовник хоче перерозподілити поточні видатки КЕКВ у межах загального обсягу бюджетних призначень. Бюджетне законодавство не забороняє перерозподіл коштів між КЕКВ. Треба лише правильно все зробити.

СИТУАЦІЯ

Наприкінці бюджетного року в замовника залишаються невикористані кошти за КЕКВ 3142. Він збирається у межах загального обсягу бюджетних призначень здійснити перерозподіл коштів між КЕКВ, щоб придбати програмне забезпечення за КЕКВ 3160. Як діяти? Прощавай, Господарський кодексе! Як зміняться правила гри?

РOЗВ’ЯЗАННЯ

Замовники — розпорядники бюджетних коштів державного/місцевих бюджетів можуть змінювати затверджені кошторисом бюджетні асигнування за окремими КЕКВ. Скажімо, внести зміни до кошторису:

а) щоб здійснити перерозподіл коштів між КЕКВ та використати зекономлені за окремими КЕКВ:

  • бюджетні асигнування загального фонду;
  • бюджетні асигнування за іншими надходженнями спецфонду;
  • власні надходження спецфонду;

б) використати бюджетні асигнування, які додатково виділив головний розпорядник бюджетних коштів (далі — головний розпорядник), із загального фонду чи за іншими надходженнями спецфонду;

в) повернути бюджетні асигнування, які відкликав головний розпорядник, із загального фонду чи за іншими надходженнями спеціального фонду;

г) зарахувати власні надходження, які не передбачав кошторис, та використати їх.

Для того, щоб унести зміни до кошторису за загальним та спеціальним фондом, слід оформити окремі довідки. А щоб оголосити нову закупівлю — передбачити її в річному плані закупівель.

Як це правильно зробити за три кроки — дивіться далі.

Крок 1. Складіть довідки про зміни

Щоб перерозподілити та використати зекономлені бюджетні асигнування, складіть довідки про зміни:

  • до кошторису;
  • плану асигнувань загального фонду державного/місцевих бюджетів (за винятком надання кредитів з такого бюджету) або плану спеціального фонду державного/місцевих бюджетів (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків) — якщо робите перерозподіл за іншими надходженнями спецфонду;
  • плану використання бюджетних коштів та помісячного плану використання бюджетних коштів, а також якщо ви заклад освіти чи охорони здоров’я.

У таких довідках зменште обсяг видатків за тими КЕКВ, за якими бюджетні асигнування зекономлені, та збільште їх за тими, у видатках за якими маєте потребу.

Зважте: зміни щодо зменшення планових показників можна вносити тільки у межах залишку невикористаних планових показників.

Щоб унести зміни до спецфонду кошторису за іншими надходженнями (крім власних надходжень; надходжень субвенції з місцевого бюджету до держбюджету на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів, далі — Субвенція), довідки про внесення змін до кошторису та зведення показників спецфонду кошторису складайте після змін до бюджетного розпису.

Крок 2. Подайте документи до Казначейства

Подайте довідки про зміни до органу Казначейства — не пізніше останнього робочого дня поточного місяця на паперових та електронних носіях. За потреби одночасно надайте інформацію щодо коригування обсягів узятих бюджетних зобов’язань.

Однак у такому разі, щоб унести зміни до спецфонду кошторису за власними надходженнями й за надходженнями Субвенції, спочатку візьміть у Казначействі довідку про підтвердження надходжень на спеціальні реєстраційні рахунки, що відкриті в органах Казначейства. Тоді подайте до органу Казначейства за місцем обслуговування довідку про зміни до кошторису та зведення показників спеціального фонду кошторису. А ось зміни до розпису за спецфондом бюджету вносити не потрібно.

Увага!

Уносьте зміни до спецфонду кошторису в частині збільшення надходжень та видатків, коли обсяги надходжень бюджетних коштів за власними надходженнями спецфонду кошторису фактично перевищили обсяги, враховані під час затвердження відповідного бюджету, з урахуванням залишків бюджетних коштів на початок року. У цьому разі підставою є розрахунки з обґрунтуванням.

Якщо фактичний обсяг власних надходжень з урахуванням залишків бюджетних коштів на початок року менший, ніж планові показники, враховані у спецфонді кошторису, за три тижні до кінця бюджетного періоду внесіть зміни до спецфонду кошторису та зведення показників спеціального фонду кошторису. Тобто зменште надходження і видатки з огляду на очікуване виконання спецфонду кошторису в бюджетному періоді.

Крок 3. Унесіть зміни до річного плану

Перш ніж провести закупівлю, замовник планує її з огляду:

  • на потребу в предметі закупівлі;
  • очікувану вартість такого предмета закупівлі.

Жодних уточнень про те, що замовник має планувати закупівлі на основі кошторису установи, Закон № 922 не містить. Тож за показниками кошторису планувати закупівлі не обов’язково.

Законодавець не розмежовує обов’язку замовника планувати та застосовувати норми Закону № 922 за походженням коштів. Тому, якщо за окремими КЕКВ змінили бюджетні асигнування загального або спеціального фонду кошторису, застосовуйте загальне правило планування.

Товари, роботи й послуги, які плануєте закуповувати за перерозподілені кошти, заплановані на закупівлю іншого предмета закупівлі або фінансування інших видатків, уважайте новим предметом договору і новим предметом закупівлі. Підтверджує це висновок Мінекономіки (лист від 03.09.2020 № 3304-04/54160-06).

Тож вид закупівлі для нового предмета закупівлі визначайте з урахуванням вартісних меж, що встановлює Закон № 922. Очікувану вартість рахуйте без обсягів закупівель за аналогічним предметом закупівлі, які вже провели цього року чи які проводите під час внесення змін до річного плану закупівель.

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді