Чи має право бухгалтер утримувати профспілкові внески з лікарняних
Запитання
Працівник установи надав до бухгалтерії листок непрацездатності. Чи має право бухгалтер утримувати з лікарняних профспілкові внески?
Відповідь
Ні, не має. Пояснимо чому.
Сплата членських профспілкових внесків — один із статутних обов’язків члена профспілки та одна з ознак належності до профспілки, сприяння її діяльності й організаційному зміцненню.
Безготівкові щомісячні членські профспілкові внески сплачують за письмовою заявою члена профспілки роботодавцю про їхнє утримання із заробітної плати в розмірах, визначених статутом профспілки, впродовж усього періоду роботи в установі, організації (п. 4.3 Рекомендацій щодо порядку сплати та обліку членських профспілкових внесків, затверджених постановою Президії Федерації професійних спілок України від 21.09.2006 № П-6-15; далі — Рекомендації).
Членські профспілкові внески утримують із заробітної плати члена профспілки та виплат, віднесених до фонду оплати праці відповідно до Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Держкомстату від 13.01.2004 № 5 (далі — Інструкція № 5).
Допомогу з тимчасової непрацездатності згідно з пунктом 3.2 Інструкції № 5 не включають до фонду оплати праці і, відповідно, утримувати з неї профспілкові внески не можна (п. 3.3 Рекомендацій).